اتریشی‌ها پای میز مذاکره ایران

19:40 - 11 مهر 1394
کد خبر: ۸۳۳۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - به منظور توسعه روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی و بررسی نقشه راه همکاری ایران واتریش اولین نشست این کارگروه با حضور دستگاهها و مسئولان ذیربط برگزار شد.
به گزارش ، این نشست با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت  و با هدف همفکری در خصوص تدوین نقشه راه همکاری‌های اقتصادی با اتریش و  بر اساس پروتکل منعقده  برگزار شد.

بر اساس توافق وزرای صنعت، معدن و تجارت کشورمان  و وزیر اقتصاد و تحقیقات کشور اتریش در مورد نهایی‌سازی نقشه راه که مقرر گردیده بود  ظرف مدت حداکثر 6 ماه صورت بگیرد ،  این نقشه راه تلفیقی  از همکاری‌های فناورانه، بانکی، بیمه‌های صادراتی، انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، ریلی و راه‌آهن، گردشگری، توازن تراز تجاری و توسعه صادرات غیر نفتی به اتریش و سایر حوزه‌ها  خواهد بود.

این گزارش حاکسیت؛ نقشه راه توسط دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه و با همکاری تشکل های تخصصی – خصوصی، تهیه و جهت جمع‌بندی و تلفیق ارائه خواهد شد و در آن باید هدف‌گذاری، زمان‌بندی، منابع مورد نیاز، ظرفیت‌ها و مزیت‌های ایران و اتریش در هر حوزه مسئولین اجرا، شاخص‌های ارزیابی و ....پیش‌بینی شده باشد.

براین اساس، تکمیل چارچوب نقشه راه در قالب فرم‌های ارائه شده در جلسه و ارسال آن به معاونت اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت  باید حداکثر تا 1 ماه، جهت جمع‌بندی صورت بگیرد.

این گزارش می افزاید: با در خواست همکاری فعال از دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در تهیه نقشه راه، این نقشه به عنوان الگو برای روابط اقتصادی با سایر کشورها تلقی شده و ارتقای سطح مدیریت روابط دوجانبه اقتصادی خارجی کشور از نتایج این مهم خواهد بود.

گفتنی است: تشکیل اولین نشست کارگروه همکاری های تجاری صنعتی ایران و اتریش و تدوین نقشه راه  دو کشور، پس از سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور اتریش به تهران و امضا سند همکاری بین دو کشور انجام شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *