مشکلات معلولان کم نشد

3:55 - 09 مهر 1394
کد خبر: ۸۲۴۸۹
خبرگزاری میزان- اگر چه قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب 16/02/83 بصورت طرح در مجلس تاکنون مشکلات فرا روی معلولان را کم نکرده به گونه ای که الان معلولیت و حاشیه های آن چالش اصلی خانواده‌های دارای افراد معلول است.
مشکلات معلولان کم نشدبه ، علی همت محمودنژاد رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در قالب یک یادداشت از حقوق معلولان مطرح کرد: اگر چه قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب 16/02/83 بصورت طرح در مجلس تاکنون مشکلات فرا روی معلولان را کم نکرده به گونه ای که الان معلولیت و حاشیه های آن چالش اصلی خانواده‌های دارای افراد معلول است.

هزینه‌های سرسام آور درمان ، وسایل توانبخشی ، بیماری‌های ثانویه منهای مسائل عمومی جامعه از قبیل هزینه مسکن ، نبود شغل ، ایاب و ذهاب ، همه و همه مشکلاتی است که افراد دارای معلولیت به سبب عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان که آن دست و پنجه نرم می‌کند. مدارک موجود نشان می‌دهد که از عمر 11 ساله این قانون 8 سال از آن متعلق به دولتهای نهم و دهم و 2 سال آن متعلق به دولت رئیس جمهور روحانی است که در اولین مصاحبه مطبوعاتی و رسمی خود اظهار کرد رسیدگی به امور معلولان از وظایف اسلامی و انسانی دولت است و در اولویت کارها قرار دارد. با وجود مشکلات فراوان، متاسفانه هیچ یک از نمایندگان مجلس و یا داعیه داران حمایت از معلولان از خود واکنشی نشان ندادند.

خطاب معلولان به نمایندگان این است که در تعیین بودجه سال 95 با تمام قد از معلولان دفاع کنید نه اینکه بودجه 94 را به گونه‌ای ارائه دهید که مستمری، مستمری‌بگیران معلول 53 هزار تومان باشد. برای ارتقاء کیفیت زندگی معلولان است سوال‌ها و پیگیری‌هایتان براساس باورهای معلولان باشد. امید آن داریم که هر آنکه با نیت انسانی فرصت برابر در راه خدمت معلولان گام برمیدارد مدام شکوفا و پویا باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *