رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند

10:36 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۸۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی دستور و تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضایی در مساجد و تکریم ارباب رجوع و حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی هموطنان، مسئولان مختلف قضایی کشور با قید فوریت این دستور را اجرایی کردند.
ماه مبارک رمضان امسال برای دستگاه قضا رنگ و بوی دیگری داشت، این ماه برای عدلیه به رنگ خدمت و گره گشایی از کار خلق بود. مقامات عالی قضایی با حضور در مساجد روزه داری را به گونه‌ای دیگر تجربه کردند. مقامات قضایی در سراسر کشور در مساجد علاوه بر عبادت روزانه پای درد دل مردم نشستند و گره از مشکلات آن‌ها باز کردند.

مسئولان عالی قضایی امسال پای کار تاکیدات رئیس دستگاه قضا بودند چرا که حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای علاوه بر اینکه شخصاً به گنجاندن دیدار‌های مردمی در برنامه‌های کاری‌اش مقیّد است در موضع گیری‌ها خود نیز به مقامات و مسئولان دستگاه قضا در مرکز و استان‌ها تکلیف کرده که نسبت به برگزاری ملاقات‌های مستمر مردمی اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که دوشنبه (۲۳ اسفند) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه تکریم مساجد و حلول ماه مبارک رمضان، مساجد را از پایگاه‌ها و سنگر‌های اصلی توسعه و ترویج فرهنگ متعالی دینی و اسلامی در زمینه‌های مختلف از جهاد نظامی تا جنگ نرم دانست.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند
وی به همه مسئولان قضایی دستور داد که از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور مستمر و مداوم در مساجد جهت انجام ملاقات‌های بدون واسطه با مردم و گره‌گشایی از امورات و مسائل قضایی آن‌ها در حیطه اختیارات قانونی، استفاده حداکثری کنند.

رئیس قوه قضاییه در این جلسه خطاب به تمام مسئولان قضایی کشور تاکید کرد: حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان و پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.

پس از این جلسه بود که مسئولان معاونت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف قوه قضاییه با حضور در مساجد کشور و با برپایی میز خدمت، بین هموطنان حضور پیدا کرده و پس از انجام دیدار‌های چهره به چهره و دریافت مشکلات حقوقی و قضایی مردمی، دستورات لازمه را جهت حل و فصل پرونده‌ها و دغدغه‌های قضایی مراجعه کنندگان، صادر کردند.
 
حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در مسجد محله خاوران تهران
 
ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در اولین اقدام خود پس از تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضایی در مساجد و بررسی مشکلات مردمی، با حضور در یکی از مساجد تهران در منطقه خاوران، نماز مغرب و عشا را در بین نمازگزاران مسجد الزهرا (س) به جا آورد.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان حضور در مسجد الزهرا (س) به همراه معاون اقتصادی و مدیرکل حوزه ریاست تا ساعتی پس از پایان نماز پای صحبت‌های نمازگزاران نشست و مشکلات آن‌ها را به صورت چهره به چهره رسیدگی کرد.
 
دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نمازگزاران مسجد جامعه امام صادق (ع) و امام سجاد(ع)
 
حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای رسیدگی به مشکلات مردم در مسجد جامع امام صادق (ع) حضور پیدا کرد.

پس از حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این برنامه جهادی ملی، مدیران کل ثبت اسناد و املاک کلیه استان‌های کشور نیز در مساجد حضور پیدا کرده و با مردم از نزدیک ملاقات و به مشکلات ثبتی آنان رسیدگی می‌کنند.

حضور در مسجدامام سجاد (ع) و مهدیه تهران از دیگر اماکنی بود که بابایی در آن حضور پیدا کرد و با شهروندان و نمازگزاران این محله دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دادستان انتظامی قضات به مسجد منشور السلطان میدان حر رفت
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان انتظامی قضات به همراه علی اصغر رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین ابوالفضل نجفی، مدیرکل دفتر دادسرای انتظامی قضات در مسجد منشورالسلطان میدان حر، حضور یافتند.

دادستان انتظامی قضات به همراه علی اصغر رفاهی، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همچنین ابوالفضل نجفی، مدیرکل دفتر دادسرای انتظامی قضات در مسجد منشورالسلطان میدان حر، حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت در این مسجد با انجام دیدار چهره به چهره مردمی نسبت به استماع مشکلات اهالی محل و بررسی پرونده‌های قضایی مراجعه کنندگان پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در حاشیه این برنامه با اشاره به ارائه خدمات قوه قضاییه به شهروندان در بخش‌های مختلف قضایی، بیان کرد: سیاست کلی قوه قضاییه در حال حاضر بر پایه دو موضوع کاهش حجم پرونده‌های قضایی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است.
 
دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه به دنبال ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده‌ها هستیم، گفت: یکی از راهکار‌ها برای رسیدن به این مهم، توسعه صلح و سازش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان رسیدگی به برخی از پرونده‌های قضایی زیاد است، گفت: علت این موضوع کثرت ورود پرونده به قوه قضاییه است.

گفتنی است که در جریان حضور هیئت قضایی در مسجد منشورالسلطان، تعدادی از شهروندان مشکلات و مسائل قضایی خود را مطرح کردند که توسط دادستان انتظامی قضات و مسئولان قضایی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای پیگیری و حل مشکلات مردم صادر شد.
 
حضور رئیس کل دادگستری تهران در مسجد دارالسلام
 
علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه جمعی از معاونان و مسئولان قضایی استان برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دارالسلام حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان تهران پیش از ملاقات با مردم و در جمع نمازگزاران، قوه قضاییه را به‌عنوان مسئول تحقق عدالت در جامعه، رسیدگی به تظلمات و شکایات و حل و فصل دعاوی معرفی کرد که نقش بسیار مهم و اساسی را در ایجاد انتظام در جامعه و تحقق عدالت بر عهده دارد و عملکرد و اقدامات آن تضمین‌کننده عدل، صحت و اطمینان از عملکرد سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز دستگاه قضایی مفتخر است که سکان مسئولیت آن از سوی مقام معظم رهبری به دست فردی سپرده شده که خود تربیت یافته این دستگاه است و با تجارب و یافته‌های گران قدر ایشان، هدایت قوه قضاییه را به درستی بر عهده دارند.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند
رئیس کل دادگستری استان تهران قانون مداری و تکیه بر انجام امورات بر مبنای قانون و شرع اسلام، رسیدگی به امور مردم در کوتاه‌ترین زمان، پاسخ گویی به مراجعان به دستگاه قضایی، ایجاد آرامش، امنیت و آسایش در جامعه، ایجاد رضایت مندی در مردم و مردمی زیستن، مردمی عمل کردن و در کنار مردم بودن را از اهم ویژگی‌ها و خصایص ریاست دستگاه قضایی عنوان کرد که در حال حاضر در بدنه دستگاه قضایی تسری پیدا کرده و بر اساس آن عمل می‌شود.

گفتنی است که رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استان تهران در جریان حضور در مسجد دارالسلام ضمن دیدار بدون واسطه با مراجعان و نمازگزاران، به استماع مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی آن‌ها پرداخته و دستورات لازم را صادر کردند.
 
دادستان کل کشور به مسجد پاچنار بازار تهران رفت
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور با حضور در مسجد پاچنار بازار تهران به رسیدگی مسائل حقوقی مراجعان و نمازگزاران پرداخت.

دادستان کل کشور در حاشیه این برنامه بیان کرد: باید احکام مناسب را برای بازاریان آموزش داد. در باب داد و ستد مسئله زیاد است و باید موارد مورد ابتلا را آموخت تا بتوان بسعادت دنیوی و اخروی رسید. هرچه بازار ما اسلامی باشد به نفع مردم و جامعه خواهد بود.
وی افزود: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه قوه قضاییه مردمی بودن است و در دوره تحول و تعالی این ارتباط مستقیم با مردم عزیزمان بیشتر خواهد شد. اگر در قوه قضاییه کسی مشکلی دارد به ما منتقل کنید. ما برای خدمت به شما مردم و سروران گرامی آماده هستیم.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: چند پل ارتباطی برای ارتباط با دادستانی کل وجود دارد که میتوانید از این طریق اقدام کنید. یکی سایت دادستانی کل است و یکی هم از طریق صندوق‌های نصب شده در دادسرا‌ها که می‌توانید نامه‌های خود را به دست ما برسانید.

گفتنی است در این ملاقات عمومی به مشکلات ۴۵ نفر از مراجعین رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.
 
حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بین نمازگزاران روز جمعه تهران
 
یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور در نماز جمعه دانشگاه تهران با مردم متدین و نمازگزار دیدار کردند و ضمن پاسخ به مشکلات و سوالات حقوقی و قضایی آنان، ارشادات و دستورات لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و معاونین قضایی ستادی محاکم در مسجد دارالسلام (میدان منیریه) نیز حضور پیدا کرده و در برنامه‌ای از پیش اعلام شده پاسخگوی مراجعان و نمازگزاران این محله بودند.
 
رئیس سازمان زندان‌ها به مسجد احمدیه رفت
 
محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در جمع مردم و نمازگزاران مسجد احمدیه تهران حضور یافت.

مسجد انبیا واقع در خیابان ششم نیروی هوایی تهران دیگر محلی بود که محمدی به آنجا رفت و ضمن اقامه نماز ظهر و عصر با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار پس از اقامه نماز، طی سخنانی گزارشی از اقدامات اصلاحی و تربیتی و برنامه‌های مراقبتی از زندانیان و خانواده‌های آنان ارائه کرد.

وی در ادامه با برپایی میز خدمت در محوطه مسجد به سوالات برخی از مراجعه کنندگان در خصوص مسائل حقوقی، قضایی و موضوعات مربوط به زندان‌ها پاسخ داد.
 
حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مسجد جامعه حضرت ولیعصر (عج)
 
اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به همراه علیرضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت، پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم معاونت، احمد هنری مدیرکل مشارکت‌های مدنی و سرمایه اجتماعی و علیرضا ساوری رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مسجد جامع حضرت، ولی عصر (عج) واقع در محله خانی آباد حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت در مسجد جامع حضرت، ولی عصر (عج) واقع در محله خانی آباد با انجام دیدار چهره به چهره مردمی به استماع مشکلات اهالی محل و بررسی پرونده‌های قضایی مراجعه کنندگان پرداختند.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند
دیدار مردمی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با نمازگزاران مسجد کاظمین خیابان قیام
 
عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در مسجد کاظمین خیابان قیام ضمن پاسخگویی به سئوالات مراجعان و نمازگزاران در خصوص مسائل حقوقی و تخصصی در سازمان پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های قوه قضاییه، بر اهمیت جایگاه مساجد در انقلاب اسلامی تاکید کرد.
 
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به مسجد قدس شهرک قدس رفت
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با حضور در مسجد قدس شهرک غرب با مردم دیدار کرد و به مشکلات قضایی آن‌ها رسیدگی کرد.
 
حضور رئیس دیوان عدالت اداری در مسجد ابوذر و مسجد النبی محله تهرانسر
 
حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در دو روز متوالی ضمن شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد ابوذر واقع در محله ابوذر واقع در منطقه ۱۷ تهران و همچنین شرکت در نماز مغرب و عشا مسجد النبی در محله تهرانسر واقع در منطقه ۲۱، با انجام دیدار چهره به چهره مردمی نسبت به استماع مشکلات اهالی دو محله و بررسی پرونده‌های قضایی مراجعه کنندگان پرداخت.
 
رسیدگی به ۱۰۹ مشکل مردمی توسط دادستان تهران
 
طی اجرای برنامه‌ای مدون علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه چند نفر از معاونان ستادی دادسرا در دیدار چهره به چهره با مردم، دستورات و ارشادات قضایی لازم را برای حل مشکلات شهروندان ارائه کرد.

برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادستانی تهران، در اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و برنامه‌های عملیاتی دادسرا به منظور تکریم مراجعان، اعمال نظارت و تسریع در رسیدگی‌های قضایی صبح چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرا واقع در میدان پانزده خرداد جنب ایستگاه مترو برگزار می‌شود.

در این برنامه ۱۰۹ نفر از شهروندان که مشکلات قضایی و حقوقی داشتند، با حضور در دادستانی تهران، با صالحی دیدار کرده و دادستان تهران نیز پس از دریافت دغدغه‌های مردمی، دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها را صادر کرد.

همچنین در ادامه فعالیت دادستان تهران مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردمی، معاونان دادستان تهران نیز با حضور در مساجد مختلف پایتخت با انجام دیدار چهره به چهره به بررسی دغدغه‌های شهروندان پرداختند.
روزه داری به رنگ خدمت/ مقامات عالی قضایی در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد گره از مشکلات مردم باز کردند


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *