پویش به حرمت علی می‌بخشم موجب سازش ۵ فقره پرونده قصاص در کرمانشاه شد

10:46 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۸۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه گفت: پویش « به حرمت علی(ع) می بخشم»، در ماه مبارک رمضان موجب سازش ۵ فقره پرونده قصاص شد.
- منوچهر فتاحی بیان کرد: پویش « به حرمت علی(ع) می بخشم»، موجب سازش ۵ فقره پرونده قصاص در ماه مبارک رمضان شد.

فتاحی بیان کرد: این پویش در ماه مبارک رمضان با تلاش وافر و شبانه روزی ستادصبر استان در شعب ۴۴ و ۴۵ موجب سازش درقصاص ۵ فقره پرونده‌ی سنگین و پرتنش و گذشت اولیای دم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این پرونده‌ها پس از طی مراحل قانونی و صدور رای نهایی که منجر به قصاص شده بود که پس از درخواست خانواده‌های محکومین و ابراز ندامت و پشیمانی از ارتکاب بزه خود و با فراهم آمدن زمینه صلح و سازش این پرونده‌ها در ۲ شعبه ۴۴ و ۴۵ به جهت اخذ رضایت از اولیای دم تشکیل شد و به حرمت ماه مبارک صیام و پویش بخشش در استان کرمانشاه منجر به گذشت و رضایت بی قید و شرط شد.

منوچهر فتاحی ادامه داد: درراستای اهداف ستادصبر در استان کرمانشاه حضور بزرگان و پیشکسوتان و محاسن سپیدان و نیز متنفذین را باید مقتنم شمرد و تاثیر این عزیزان در پرونده‌های سازشی نقش بسزایی دارد که بایستی از وی تشکر ویژه‌ای کرد.

معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه در پایان افزود: پرونده‌هایی که منجر به صلح و سازش می‌شود هزینه‌های مختلف و وقت شهروندان را کاهش می دهد و از پایداری و اعتبار بیشتری هم برخوردار است که امیدواریم این سنت حسنه در سراسر ایران اسلامی به فرهنگی جامع تبدیل شود.


برچسب ها: قوه قضاییه قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *