پویش به حرمت علی می‌بخشم موجب آزادی ۱۱ محکوم به قصاص در خوزستان شد

9:47 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۷۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه ۱۱ فقره پرونده قصاص از ابتدای سال جاری خبر داد.
علی دهقانی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: یکی از اقدامات خوب شورا‌های حل اختلاف کشور راه‌اندازی پویش‌هایی برای مصالحه بوده است که با پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم»، زمینه عفو ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در استان فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف استان خوزستان و اعضای ستاد صبر، گفت: مرکز توسعه حل اختلاف در کنار رسیدگی قضایی به دعاوی ارجاع شده، با استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و ایجاد مصالحه در برخی پرونده‌ها، سهم بزرگی در ایجاد آرامش در جامعه دارد و این اقدامات قابل تقدیر است.

دهقانی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و آثار معنوی آن در جامعه، تصریح کرد: این ماه فرصتی است برای تزکیه نفس و طلب بخشش و اگر بخواهیم بخشیده شویم باید ابتدا بتوانیم بخشیدن را بیاموزیم که نیاز به تمرین و ممارست دارد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) ویژگی‌های شخصیتی بسیاری دارد که باید از آن‌ها در جای جای زندگی بهره‌مند شد، اما رأفت و بخشش از صفاتی است که می‌تواند در همه امور کارساز و نتایج قابل توجهی در جنبه‌های مادی و معنوی زندگی افراد جامعه داشته باشد.
 
دهقانی گفت: از این تعداد پرونده مصالحه شده، پنج فقره مربوط به شعب مختلف اهواز اعم از شهری و عشایر و شش فقره نیز مربوط به شورای حل اختلاف دزفول است.

وی همچنین گفت: سال گذشته نیز ۶۰ فقره پرونده قصاص در شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان خوزستان مصالحه شد.

برچسب ها: خوزستان قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *