توضیحات سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در مورد تمرینات و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی

16:51 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۷۳۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: زمان بازی‌های تدارکاتی اوایل تیر ماه است، اما هنوز مکان و تیم مقابل مشخص نیست.

- رضا مومنی‌مقدم، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در مورد شرایط آماده‌سازی این تیم و روند برگزاری اردوها و تمرینات صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*همزمان با شروع اردو‌های آمادگی تیم از ۱۵ فروردین حدود ۱۰ روز را به تست‌گیری از چند بازیکن اختصاص دادیم که از چند کانال وارد اردوی تیم ملی شده بودند.

*از بین حدود ۱۲۰ نفر، تعداد ۲۶ بازیکن در اولین اردوی رسمی آمادگی تیم ملی جوانان حضور پیدا کردند و در حال حاضر تمرینات با همین تعداد نفرات ادامه دارد. ۱۵ اردیبهشت اردوی دوم با تست از اعضا تمام می‌شود و در انتهای این اردو ۶ بازیکن کم شده و با ۲۰ والیبالیست تمرینات را ادامه خواهیم داد.

*مدت زمان هر اردو ۱۵ روز است و پس از اردوی ششم چند بازی تدارکاتی مدنظر داریم. طبق تقویم پیش‌بینی شده زمان این بازی‌های تدارکاتی اوایل تیر ماه است، اما هنوز مکان و تیم مقابل مشخص نیست. در حال رایزنی هستیم که با تیم‌های خوب اروپا که رده بالایی داشته باشند، در قالب این بازی‌های تدارکاتی مسابقه داشته باشیم تا بتوانیم جوانان حاضر در اردو را محک زده و به شناخت خوبی از بازیکنانی که در اردو‌های بعد اضافه خواهند شد، دست یابیم.

*اواسط مرداد در مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا به جای تیم ملی بزرگسالان شرکت خواهیم کرد و اواخر مرداد در کشور بحرین رقابت‌های والیبال جوانان آسیا را پیش رو داریم. در دیدار تدارکاتی با ۱۶ بازیکن حضور خواهیم داشت و به امید خدا در AVC CUP با ۱۴ بازیکن و در مسابقات جوانان آسیا با ۱۲ بازیکن بازی خواهیم کرد.

*با مساعدت داورزنی رئیس فدراسیون و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران، جوانان هم در کمپ تیم‌های ملی در سالن اصلی فدراسیون والیبال تمرین می‌کنند. سالن استاندارد خوبی است و دو نوبت در روز تمرینات برگزار می‌شود.

*از آن جایی که گروه دیگری با تیم نوجوانان کار کردند و من شناختی از این بازیکنان نداشتم به ناچار نفرات بیشتری را به اردو دعوت کردم در صورتی که روال کار به این شکل نیست و معمولا در رده نوجوانان استعدادیابی می‌شود و در رده جوانان نخبه‌پروری است.

*با این وجود توانستیم در اردویی که داشتیم چند چهره جدید بیابیم البته از لحاظ تکنیکی و فیزیکی نسبت به بازیکنان دیگر که در تمرینات و اردو‌ها حضور داشتند، عقب‌تر هستند، اما امیدواریم طی دو سال این بازیکنان کشف شده هم رشد کرده و آینده خوبی داشته باشند.

*تلاش می‌کنیم بهترین ترکیب و بازیکنان را برای مسابقات جوانان آسیا آماده کنیم، اما والیبالیست‌ها باید از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، اخلاقی و رفتاری در سطح ملی باشند تا در سیستم این تیم جای گیرند چرا که تیم ملی جایگاه شایسته‌ترین‌هاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *