سفیر سابق ایران در چین: بازداشت حمید نوری، اقدامی غیر قانونی است/ دولت سوئد به شدت تحت تأثیر صهیونیست‌ها است

14:31 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۶۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه بازداشت حمید نوری، اقدامی غیر قانونی است، گفت: دولت سوئد به شدت تحت تأثیر صهیونیست‌ها است.

جواد منصوری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به روند دادرسی غیر منصفانه دادگاه حمید نوری در سوئد، بیان کرد: با توجه به نفوذ صهیونیست‌ در کشور‌های اروپایی از یک طرف، ضدیت دولت‌های اروپایی با جمهوری اسلامی از طرف دیگر، از آن‌ها جز انجام چنین رفتار غیر قانونی و غیر انسانی با ایران و ایرانیان انتظار نیست.

سفیر سابق ایران در چین افزود: ما در گذشته در آغاز انقلاب اسلامی شاهد این رفتار‌های غیر قانونی و انسانی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دهه‌های اخیر جنایات و اقدامات ضد بشری را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و هیچ یک از جوامع بین المللی به اصلاح حامی حقوق بشر اعتراضی نسبت به آن ندارند، تصریح کرد: در حال حاضر افراد دیگری هم در کشور‌های اروپایی داریم که غیر قانونی بازداشت و محکوم شدند و پاسخی نیز در قبال این رفتار خود نداشته و حتی پاسخ ایران را هم نمی‌دهند.

سفیر سابق ایران در چین اقدامات اروپایی‌ها مانند بازداشت حمید نوری را واکنش آن‌ها نسبت به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی و خنثی سازی تأثیرات آن در جهان و منطقه برشمرد و افزود: این اتفاقات چیز تازه‌ای نیست.

سفیر سابق ایران در چین اظهار کرد: دولت سوئد به شدت تحت نفوذ صهیونیست‌ها است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *