راه اندازی ۳۰ هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه در سال جاری

12:42 - 10 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۶۶۳
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای بیش از ۳۰ هزار طرح اشتغال برای اقشار اجتماعی ویژه خبر داد.

- محمد ترکمانه ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بنیادبرکت امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سراسر کشور اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: این اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر شامل زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌کشان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و خانواده‌هایشان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، خانواده کودکان بازمانده از تحصیل و افرادی که مهاجرت معکوس کرده و به روستاهایشان بازگشته‌اند می‌شود.

ترکمانه تاکید کرد: اجرای این ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای این اقشار ویژه و سایر افراد به دنبال دارد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سال جاری ۵۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر حمایت بنیاد برکت از اقشار اجتماعی ویژه گفت: بنیاد در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۲۹ هزار طرح اشتغال را برای این اقشار راه‌اندازی کرده است.

ترکمانه تصریح کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت بر توانمندسازی اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم متمرکز است و اشتغال‌زایی مأموریت اصلی بنیاد به‌شمار می‌رود.

مدیرعامل بنیاد برکت با ارائه آماری درباره عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال بیان کرد: تا به امروز ۱۹۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی کشور اجرا شده که ایجاد قریب به ۶۰۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی را به دنبال داشته است.

وی افزود: امروزه شبکه تسهیل‌گران بنیاد برکت با ۳۲ هزار مقام و مسئول محلی در ارتباط مستمر هستند.

ترکمانه با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار روستا و ۳۹۰ شهرستان در تمامی استان‌ها تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *