رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زلنسکی: نیرو‌های تکاور و چتربازان روس در ساعت‌های اولیه آغاز جنگ برای ترور اقدام کرده بودند

18:17 - 09 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۵۵۰
رئیس جمهور اوکراین مدعی شده است که؛ شماری از نیرو‌های تکاور و چتربازان روس در ساعت‌های اولیه آغاز جنگ، برای ترور یا دستگیر کردن وی و خانواده اش به مجتمع ریاست جمهوری در کی یف حمله کرده بودند.

- طبق گزارش هفته نامه تایم؛ ولودیمیر زلنسکی در گفتگویی با سیمون شوستر خبرنگار این هفته نامه با بیان اینکه ۲ هفته در کی یف بوده است، اظهار کرد: چتربازان روس در نخستین ساعت‌های آغاز جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) برای یافتن او و خانواده اش، وارد ناحیه ساختمان‌های دولتی در کی یف شده بودند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با پراکنده خواندن خاطرات خود از چند ساعت نخست جنگ در بامداد پنجشنبه، گفت: درست پس از آغاز حملات هوایی و بمباران‌ها که صدای بلندی داشت، به همراه اولنا زلنسکا همسرش، دختر ۱۷ ساله و پسر ۹ ساله اش را بیدار کردند تا آماده فرار شوند.

زلنسکی ادامه داد: در آن هنگام کاملا از نقش خود در این جنگ آگاه شده و دریافته بودم که تحت نظر قرار دارم و به یک نماد تبدیل شده ام و باید همانند یک رئیس کشور اقدام و رفتار کنم.

اندری یرمک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز به تایم گفته است که، ارتش به زلنسکی اطلاع داد که گروه‌های چتربازان ارتش روسیه برای کشتن یا اسارت او و خانواده اش در کی یف فرود آمده اند.

وی ادامه داد: رخداد‌های آن شب را قبلا تنها در فیلم‌های سینمایی دیده بودیم.

هفته نامه تایم در این راستا نوشت: تیراندازی‌هایی در اواخر شب و هم زمان با آغاز نخستین روز جنگ در اطراف مجتمع ریاست جمهوری رخ داد. نگهبانان داخل مجتمع، چراغ‌ها را خاموش و جلیقه‌های ضد گلوله و تفنگ و مسلسل برای زلنسکی و نزدیک به ۱۲ تن از دستیاران و اطرافیانش اوردند. مجتمع کاملا به دیوانه خانه تبدیل شده بود.

گفتنی است، نظامیان روسیه در هنگام اقامت خانواده زلنسکی درون مجتمع ۲ بار، برای حمله تلاش کردند. زلنسکی در شب بعد با رد چند پیشنهاد برای انتقال به مکان امن‌تر و یا پیشنهاد ایالات متحده و انگلیس برای خروج از کشور و تشکیل دولت در تبعید، برای ضبط پیام تصویری با گوشی خود به حیاط مجتمع رفت.

پیش از این نیز گزارش‌هایی به نقل از مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و اوکراین منتشر شده بود، مبنی بر این‌که زلنسکی به عنوان «هدف شماره یک» نظامیان روس، در خطر دستگیر یا کشته شدن قرار دارد.


برچسب ها: روسیه زلنسکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *