وزیر بهداشت: وضعیت تامین ارز برای تهیه دارو از سال گذشته بهتر است

15:01 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۴۰۸
وزیر بهداشت گفت: امسال باتوجه به گشایش‌های ارزی، وضعیت تامین ارز برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی از سال گذشته بهتر است و بانک مرکزی نیز اعتباراتی برای تامین دارو در نظر گرفته و هیچ مشکلی در تامین ارز دارو نداریم.

- به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آبیک گفت: اعتباراتی را برای ۸۰ پروژه بهداشتی در استان قزوین در نظر گرفته ایم و باتوجه به اهمیت بهداشت و پیشگیری، امیدواریم نیاز مردم به درمان کاهش پیدا کند. یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور، کمک و تسهیل در امور پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی بخش خصوصی است که زودتر عملیات آن اجرا شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از نظر روانی در اوایل سال، برخی تصور می‌کنند که در سال جدید تغییراتی در قیمت دارو ایجاد شود که شاید به احتکار و نگه داری برخی دارو‌ها هم منجر شود، اما در سطح وزارت بهداشت شورای عالی نظارت تشکیل شده و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شده که در حوزه دارو، نظارت‌های مستمری داشته باشند و با افرادی که خارج از چارچوب عمل کنند، برخورد جدی می‌شود.

عین اللهی افزود: در کشور مشکل گرانی دارو نداریم. باتوجه به تامین ارز برای مواد اولیه و دارو، تولید داخلی دارو تقویت می‌شود. در مورد دارو‌های ضروری، هیچ مشکلی نداریم و شاید در مورد مکمل‌های تقویتی خارجی که دارای مشابه داخلی هستند، مشکلاتی وجود داشته باشد، اما در دارو‌های تولید داخلی که نیازی به واردات مشابه خارجی آن نیست، مشکلی نداریم. هدف ما تقویت داروسازی است و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید از تولید داخلی، حمایت کنیم. بیمه‌ها نیز باید پوشش دارو‌ها را افزایش دهند در جلسه روز گذشته، ۲۰۰ داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند. امیدواریم با افزایش اعتبارات بیمه ها، پوشش دارو‌ها نیز افزایش پیدا کند.

وی گفت: برخی بیماران مزمن مرتبا از دارو استفاده می‌کنند، اما برخی بیماران، در مقطعی ممکن است نیاز به دارو داشته باشند. یکی از طرح‌های ما برای بیمارانی که همواره نیاز به دارو دارند، ارسال دارو برای آن‌ها است تا دچار زحمت و مشکل نشوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *