نشست تبادل تجربیات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری فنلاند برگزار شد/ کاظمی فرد: هوشمندسازی قوه قضاییه با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی انجام شده است

13:06 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۳۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست تبادل تجربیات فناورانه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و دادگستری فنلاند برگزار شد.

- نشست تبادل تجربیات فناورانه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و دادگستری فنلاند با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و معاون وزیردادگستری کشور فنلاند به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در این نشست که سفیران دو کشور و مقامات ارشد قضایی فنلاندو مدیران مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه حضور داشتند چگونگی ارائه خدمات فناوری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

در این نشست محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به ارائه خدمات فناورانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی با اشاره به مزایای کد ثنا تاکید کرد: احراز هویت بر خط یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه فناوری و هوشمند سازی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و با هدف دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات قضایی صورت گرفته است .

نشست تبادل تجربیات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و دادگستری فنلاند برگزار شد/ کاظمی فرد: هوشمندسازی قوه قضاییه با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی انجام شده است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه به کارکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پرداخت و گفت: در صورتی که افراد بخواهند خدمات قضایی را به صورت حضوری دریافت کنند بیش از یک هزار و ۱۰۰ دفتر در سراسر ایران آماده ارائه خدمات است.

وی در ادامه با تاکید بر این که تمام خدمات در قوه قضاییه ایران به صورت ارزان و به سهولت و به سادگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت فناوری،دادرسی الکترونیک که شکل نوینی از دادرسی در جهان است را با هدف تسریع و تسهیل در خدمت رسانی بهتر به مردم،تکریم مراجعان و رعایت حقوق شهروندی پایه گذاری کردیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این نشست ملاقات تصویری خانواده زندانیان با زندانی به صورت آنلاین را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایطی فراهم آورده ایم که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ملاقات تصویری زندانی با خانواده اش به صورت برخط صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: با هدف حفظ حریم خصوصی خانواده ها، اتاقک های مخصوصی تدارک دیده شده است تا این ملاقات های تصویری آنلاین در فضای آرام و در بستر امن سامانه های قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

ابلاغ الکترونیک،پابند الکترونیک،استفاده از ظرفیت‌های شرکتهای دانش بنیان و ایجاد سامانه های خود کاربری از دیگر موضوعاتی بود که رئیس مرکز آمار در این نشست بر آن تاکید کرد.

پاسخ به سوالات مقامات ارشد قضایی فنلاند از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ایران نیز ضمن اعلام آمادگی خود برای انتقال تجربیات به فنلاند بر همکاری دو کشور در مسائل فناوری قضایی تاکید کرد.

مقامات قضایی کشور فنلاند نیز در این نشست به توضیح ارائه خدمات فناورانه خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *