رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آئین تکریم رئیس پیشین مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری مازندران برگزار شد

12:06 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۳۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آئین تکریم رئیس پیشین مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری مازندران با حضور رئیس کل دادگستری، معاونان و مسئولان قضایی استان، قضات وکارکنان شورای حل اختلاف برگزار شد.
- حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به مساله ایمان به خدا و انجام عمل صالح گفت: درکنار ایمان به خداوند، انجام عمل صالح بسیار سفارش شده است و مصادیق عمل صالح نیز فراوان است، اما از مهم‌ترین مصادیق آن خدمت خالصانه به مردم است. حال که به لطف خداوند متعال فرصت خدمت به ما داده شده باید چه در قالب دادگستری و چه در قالب شورای حل اختلاف از این فرصت در جهت خدمت صادقانه به مردم و مراجعان استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: قضاوت، احقاق حق، اجرای عدالت و دستگیری از مظلوم بسیار مهم است، اما در این بین ایجاد انس و الفت و صلح و سازش اهمیت بسیار فوق العاده‌ای دارد که از وظایف اصلی شورای حل اختلاف در کنار داوری و میانجیگری است و بی شک برقراری انس و الفت و صلح میان افرادی که بعضا سال‌ها دچار اختلافات هستند آسان نیست و نیازمند تلاش و پیگیری مستمر و مجاهدانه است.

وی به گذشت اولیا دم در پرونده‌های قصاص اشاره کرد و گفت:درپرونده‌های قصاص ایجاد صلح و سازش و فراهم کردن زمینه گذشت اولیای دم بسیار دشوار است، اما با تلاش اعضای شورای حل اختلاف در سال گذشته گام‌های بسیارخوبی برداشته شد و پرونده‌های قصاص بسیاری به صلح وسازش رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران بر برقراری صلح و سازش فی مابین اصحاب پرونده در دادسرا، محاکم بدوی وتجدیدنظر نیز تاکید کرد و گفت: دعوت به صلح و سازش در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها باید مورد توجه قرارگیرد و همکاران ما همه تلاش خود را در این زمینه مصروف کرده و در صورتی که علی رغم همه مساعی به صلح و سازش نرسیدند اقدام به صدور حکم کنند.
ش
گفتنی است در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید خلیل اسمعیل نژاد رئیس پیشین مرکز توسعه حل اختلاف استان مازندران درسخنانی به بیان عملکرد شورای حل اختلاف در یک سال گذشته پرداخت وگفت:صعوبت کار در شورای حل اختلاف بر کسی پوشیده نیست، اما همکاران ما علی رغم فشار کار و دریافتی اندک، خستگی کار را برای رضای خدا و جلب رضایت مردم به جان می‌خرند و مخلصانه در برقراری صلح و سازش گام برداشتند.

وی افزود: با تلاش همکاران شورای حل اختلاف و افزایش شعب صلحی مستقر در زندان‌ها در سه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس پیشین مرکز توسعه حل اختلاف استان همچنین اظهار کرد:در چند سال گذشته، با برنامه ریزی، گسترش فرهنگ صلح و سازش و تلاش مجدانه همکاران، رتبه کشوری شورای حل اختلاف استان به رتبه نهم کشوری ارتقا پیدا کرد. 

گفتنی است در پایان مراسم رئیس کل دادگستری استان مازندران با اهدا لوحی از زحمات و خدمات مجاهدانه حجت الاسلام والمسلمین اسمعیل نژاد قدردانی کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *