رئیس کل دادگستری مازندران: با بازدید‌های سرزده و نظارت بر بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها کرامت مردم رعایت می‌شود

10:46 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۳۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین جلسه حفظ حقوق شهروندی استان بر رعایت کرامت مردم با بازدید‌های سرزده و نظارت بر بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها تاکید کرد.
- حجت الاسلام والمسلمین اکبری توجه و اجراکردن برنامه‌های تحول گرای دستگاه قضایی در سال جدید را مورد توجه قرارداد و گفت: اجرای دقیق موازین حقوق شهروندی و حقوق اسلامی و انسانی متهمان در بازداشتگاه‌های عمومی، امنیتی، انتظامی و نظامی و همچنین اجرای قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد تا درسال جدید موارد نقض حقوق شهروندی را در استان مازندران نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: بازدید‌ها نقش مهمی در کیفیت رفتار و حفظ حقوق شهروندی افراد دارد. درسال گذشته نیز بازرسی‌های نوبه ای، فصلی و سرزده هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی و دادستان‌ها صورت گرفت و باید بازدید‌های سرزده از همه مراجع همه زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها درجهت کاهش موارد نقض حقوق شهروندی صورت گیرد.

گفتنی است، اولین جلسه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی مازندران درسال ۱۴۰۱ با حضور رئیس کل دادگستری استان مازندران و سایر اعضا برگزار شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *