۷۰ درصد شکر مورد نیاز در داخل تامین می‌شود

17:12 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۲۹۷
دبیر انجمن تصفیه کنندگان کارخانجات شکر گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن شکر تولید شد.

_ باشگاه خبرنگاران نوشت: غلامحسین بهمنی گفت: با توجه به افزایش مصرف شکر در ۶ ماهه اول سال و نوسانات بازار، وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح رمضان اقدام به توزیع شکر یارانه‌ای با نرخ مصوب ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان کرده است.

به گفته دبیر انجمن تصفیه کنندگان کارخانجات شکر، با توجه به افزایش قیمت جهانی شکر در پی جنگ روسیه و اوکراین، نرخ هر تن محصول در بنادر به ۵۵۰ دلار رسیده است.

بهمنی می‌گوید: آمار‌ها نشان می‌دهد که در ۶ ماهه نخست سال ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تن و در ۶ ماهه دوم سال ۱۸۰ هزار تن شکر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات شکر گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن شکر تولید شد که با این وجود ۶۰ تا ۷۰ درصد شکر مورد نیاز در داخل تامین می‌شود.

بنابر آمار سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شکر در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن آن از طریق واردات تامین می‌شود.

در قالب طرح رمضان ۸۸۰ هزار تن شکر یارانه‌ای در بسته‌های یک کیلوگرمی با نرخ مصوب تا پایان ماه رمضان در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها عرضه می‌شود.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: شکر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *