رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادکاران ایران پس از قهرمانی در آسیا چه گفتند؟

13:48 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۲۳۰
اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از قهرمانی در آسیا وارد تهران شدند.

- طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، پژمان درستکار و شاگردانش در تیم ملی کشتی آزاد پس قهرمانی مقتدرانه در آسیا با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز ساعت ۲۵ دقیقه بامداد امروز با استقبال مسئولان فدراسیون و جمعی از مردم علاقمند به کشتی به تهران بازگشتند.

درستکار: نتیجه این قهرمانی‌ها در المپیک پاریس نمایان می‌شود

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با ابراز رضایت از عملکرد ملی‌پوشان گفت: جوانانی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به آن‌ها میدان داده شده بود، نهایت تلاش شان را کردند و توانستند افتخارات خوبی را برای کشورمان به دست بیاورند و این نوید روز‌های بهتری را برای کشتی ایران می‌دهد و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

وی افزود: کادر فنی هم پای چرخه انتخابی و عدالت محوری ایستاده است و فدراسیون هم حمایت همه جانبه را انجام می‌دهد. امیدوارم مزد این تلاش و زحمتی که این بچه‌ها می‌کشند و فرصت‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود، در جهانی و بازی‌های آسیایی و در نهایت در المپیک پاریس نمایان شود.

*قهرمانان از قهرمانی گفتند

داریوش حضرتقلی‌زاده قهرمان وزن ۶۱ کیلوگرم پس از بازگشت به ایران درباره مسابقات مغولستان گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و کشتی گیران عنوان‌دار و خوبی شرکت کرده بودند، خدا را شکر با نکاتی که آقای درستکار سرمربی تیم به من گوشزد کردند، توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم و به فینال برسم.

وی افزود: با توجه به اینکه قهرمانی آسیا اولین حضور بین‌المللی‌ام بود، به دلیل کم تجربگی فینال را واگذار کردم و به مدال نقره رسیدم. سعی می‌کنم در آینده در رقابت‌های جهانی و مسابقات بالاتر، مدال نقره را تبدیل به طلا کنم تا جواب زحمات کادر فنی را بدهم.

رحمان عموزاد ملی‌پوش جوان تیم کشتی آزاد که به دلیل سبک خاص مبارزه‌اش در بین اهالی کشتی به رحمان بی رحم مشهور شده است، در قهرمانی آسیا در یک وزن بالاتر توانست در ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا برسد. عموزاد درباره عملکردش در مسابقات گفت: خدا را شکر که در مسابقات قهرمانی آسیا توانستم یک مدال خوش رنگ کسب کنم و این مدال را به مردم عزیز کشورم تقدیم می‌کنم. امیدوارم در مسابقات بعدی هم بتوانم با مدال آوری، بیشتر دل مردم را شاد کنم.

یونس امامی دیگر طلایی تیم کشتی آزاد در قهرمانی آسیا که در وزن ۷۴ کیلوگرم قهرمان شد، هم گفت: در قهرمانی آسیا همه مدعیان حضور داشتند و تیم‌ها با نفرات اصلی شرکت کرده بودند. در کشتی اول که با حریف ژاپنی بود، چون بدنم به اصطلاح کشتی گیران هنوز راه نیفتاده بود، نتوانستم خوب کشتی بگیرم، ولی در مبارزه‌های بعدی عملکردم بهتر شد و در نهایت خوشحالم دستم به عنوان قهرمان آسیا بالا رفت.

وی افزود: خدا را شکر هم تیم نتیجه خوبی گرفت و هم خودم توانستم طلا بگیرم. در ادامه برای حضورم در بازی‌های آسیایی یا جهانی، هر تصمیمی کادر فنی بگیرد، تابع آن هستم و سعی می‌کنم بهترین نتیجه را بگیرم.

علی سوادکوهی ملی پوش وزن ۷۹ کیلوگرم ایران که توانست مدال خوش رنگ طلا را برای کشورمان کسب کند، با اشاره به ترکیب متفاوت تیم ملی در مغولستان گفت: تیم با یک ترکیب جوان در این مسابقات شرکت کرد و خوشحالم که توانستم به هدفی که داشتم برسم، امیدوارم بتوانم با تلاشی که انجام می‌دهم در مسابقات جهانی، دوبنده تیم ملی را بپوشم.

محمدحسین محمدیان ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد که بدون دادن حتی یک امتیاز در مغولستان به مدال طلا رسید، هم گفت: تیم با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها در مسابقات شرکت کرد و با تصمیم کادر فنی و بر اساس چرخه انتخابی، قهرمانان مسابقات کشوری در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند و خدا را شکر نتیجه خوبی کسب شد و امیدوارم این پیروزی‌ها در مسابقات المپیک و جهانی تداوم داشته باشد.

یدالله محبی ملی پوش کرمانشاهی تیم کشتی آزاد در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که در قهرمانی آسیا توانست هت تریک طلا کند، پس از بازگشت به ایران گفت: مسابقات آسیایی همیشه جایگاه خودش را در کشتی دنیا دارد و این دوره هم سطح مطلوبی داشت که توانستیم با تعدادی از ملی پوشان جوان و با تجربه روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

وی افزود: خدا را شکر که تیم با اقتدار و با اختلاف قهرمان آسیا شد و من هم در وزن خودم سه دور کشتی گرفتم و با پشت سر گذاشتن حریفانم در سومین حضورم در قهرمانی آسیا توانستم سومین طلا را هم کسب کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *