چرخابی: امیدوارم نویدکیا از این ۲ سال درس عبرت بگیرد/ خط دفاع سپاهان از این همه سردرگمی کلافه نشد؟

12:08 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۱۸۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت باشگاه سپاهان اصفهان گفت: هیچ مربی در دنیا چنین تفکری ندارد که در تمام دقایق بازی به حمله فکر کند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با میزان، درباره شکست سنگین سپاهان اصفهان مقابل الدحیل قطر در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و ناکامی از صعود به دور حذفی، اظهار داشت: یک سوال از بازیکنان دارم، بعد از اینکه شنیدند تیم پاختاکور، توانسته التعاون را شکست دهد چه حالی داشتند؟ آیا ناراحتی آن‌ها از حذف شدن پس از این همه موقعیتی که از دست دادند، ۲ برابر نشد؟ آیا خط دفاع از این همه سردرگمی کلافه نشد؟

وی با انتقاد از سبک مربیگری نویدکیا، خاطرنشان کرد: نویدکیا تنها به حمله کردن فکر می‌کند، اما به نظرم هیچ مربی در دنیا چنین تفکری ندارد که در تمام دقایق بازی به حمله فکر کند. به نظرم در فوتبال تیمی موفق است که برای لحظه به لحظه بازی، استراتژی داشته باشد. مهم‌ترین راهکار در فوتبال امروز اینست که در زمان دفاع باید خوب دفاع کرد و در زمان حمله هم از موقعیت‌ها به نحو احسن بهره برد.

پیشکسوت باشگاه سپاهان در خصوص اینکه اکنون با حذف از لیگ قهرمانان آسیا باید چگونه با این اتفاق تلخ کنار آمد، گفت: پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا وظیفه باشگاه و کادرفنی سپاهان باید روی دو محور ریکاوری خوب جسمانی و ریکاوری ذهنی بازیکنان خلاصه شود. در دنیای امروز و ورزش حرفه‌ای نباید به گذشته فکر کرد و در عوض باید از اشتباهات قبلی درس عبرت گرفت. بهتر است با فراموشی این اتفاقات تلخ تنها و تنها به فکر ۶ بازی پیش‌روی خود در لیگ برتر باشند. باید برای فصل آینده هم با دیدن فیلم‌های بازی‌هایی که انجام داده‌اند نقاط ضعف خود چه از نظر جذب بازیکن و چه از نظر تمرینی را برطرف کنند.

چرخابی در خصوص اینکه آیا موافق حضور نویدکیا روی نیمکت سپاهان در فصل آینده است یا خیر، اظهار کرد: نویدکیا قرارداد ۳ ساله با باشگاه سپاهان دارد. وقتی یک باشگاه با مربی خود چنین قراردادی منعقد می‌کند مسلمأ باید به سال سوم این قرارداد پایبند باشد و منتظر بماند تا ببیند محرم از این ۲ سالی که در رأس کار حضور داشته چقدر تجربه کسب کرده تا برای سال سوم از آن استفاده کند. امیدوارم محرم بتواند از این ۲ سال اخیر درس عبرت بگیرد و در سال سوم حضور خود نتایج بهتری بگیرد. معتقدم باید یک فصل دیگر هم به نویدکیا فرصت داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *