پازل ناکامی نویدکیا تکمیل شد/ ۲ فصل بدون جام و حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان

13:25 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۱۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
محرم نویدکیا در ۲ فصل حضورش در سپاهان موفق به کسب جام نشد و نتایجی که در لیگ قهرمانان آسیا گرفت هم پازل ناکامی این مربی را تکمیل کرد.

- تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا با کسب ۷ امتیاز از ۶ بازی در رده سوم جدول چهار تیمی قرار گرفت و از صعود به دور دوم رقابت‌ها بازماند؛ اما نکته قابل تامل در این رقابت‌ها عملکرد اسف‌بار خط دفاعی این تیم بود.

شاگردان نویدکیا در ۶ بازی ۱۲ گل دریافت کردند تا با میانگین ۲ گل خورده در هر بازی پس از پاختاکور و الغرافه بدترین خط دفاع غرب آسیا را به خود اختصاص دهد.

نکته عجیب‌تر اصرار محرم به استفاده از مدافعان میانی بود که عملاً کیفیت فنی پایینی از خود به نمایش گذاشتند. ولیسیانی و نژادمهدی که جزو باتجربه‌ترین مدافعان لیگ برتر محسوب می‌شوند، در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چیزی شبیه فاجعه بودند و پورقاز، نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر هم کمتر از حد تصور ظاهر شدند.

از سوی دیگر کمک نکردن وینگر‌ها به مدافعان کناری لطمات جبران ناپذیری به تیم سپاهان زد. در خصوص رشید مظاهری هم همین آمار دریافت ۱۲ گل در ۶ بازی بیانگر همه چیز است.

سپاهان که یکی از حرفه ای‌ترین باشگاه‌های فوتبال ایران و شاید غرب آسیا باشد، از نظر مالی جزو تیم‌های متمول کشور است و بازیکنان بسیاری را جذب کرده، اما در دو فصل اخیر هیچ موفقیت بزرگی نداشته است. محرم نویدکیا در دو فصل حضورش در سپاهان موفق نه تنها به کسب جام نشد بلکه با نتایجی که در لیگ قهرمانان آسیا گرفت پازل ناکامی این مربی را تکمیل کرد.

با توجه به اینکه این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر امسال به چیزی فراتر از معجزه احتیاج دارد، باید پذیرفت نتایج طلایی‌پوشان جای دفاع ندارد. شاید ۶ بازی باقی مانده تا پایان فصل آخرین فرصت نویدکیا برای جلب نظر مدیران باشد و اگر نتایج این تیم چنگی به دل نزند، شاید محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان به فکر تغییر سرمربی بیفتد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *