افت شدید موقعیت بایدن و دموکرات‎ها در نظرسنجی‎های انتخاباتی

13:39 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۱۷۳
نظرسنجی‎های مختلف در آمریکا از افت شدید جایگاه جو بایدن و حزب دموکرات حکایت دارد.

- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها ۴۱ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله عملکرد «جو بایدن» را به عنوان رئیس جمهور آمریکا تایید می‌کنند.

به گزارش «اسپوتنیک»، بر اساس نظرسنجی موسسه سیاست «هاروارد»، در میانه افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و قیمت‌های نزدیک به رکورد بنزین که رسانه‌های طرفدار دموکرات‌ها تلاش کرده‌اند تا آن را به روسیه ربط دهند، محبوبیت رئیس‌ جمهور آمریکا تنها در یک سال نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ خبرهای بد برای «بایدن» به همین جا ختم نمی‌شود.

طبق گزارش‌ها، ردیابی اطلاعات سیاسی Morning Consult نشان می‌دهد که «بایدن» در ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت، از جمله هر یک از ایالت‌های کلیدی که امید‌های حزب دموکرات برای حفظ کنترل کنگره به آن‌ها بستگی دارد، دارای مقبولیت بسیار پایینی است.

در ویرجینیای غربی، ۷۴ درصد از پاسخ‌دهندگان مخالف سیاست‌های رئیس‌ جمهور آمریکا بودند و مقبولیت «بایدن» در میان مستقل‌ها به ۳۸ درصد در میشیگان و ۳۳ درصد در جورجیا و مینه‌ سوتا کاهش یافته است.

نظرسنجی دیگری که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان نمی‌خواهند «بایدن» برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی Harvard CAPS و Harris حاکی از آن است که ۵۸ درصد پاسخ دهندگان گفته‎اند که در صورت حضور «بایدن» و «ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاضر به حمایت از یک نامزد مستقل خواهند بود.

همچنین بر اساس نظرسنجی جدید Yougov/Yahoo، حتی اکثریت دموکرات‌ها معتقد نیستند که بایدن برای رسیدگی به این موضوع به اندازه کافی تلاش می‌کند، حتی در میان رای دهندگان دموکرات، تورم اکنون موضوع شماره یک ذهن رای دهندگان است.

«نیویورک تایمز»، اخیرا نظراتی از اعضای حزب دموکرات منتشر کرد که نشان دهنده روحیه پایین پیش از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر در میان اعضای این حزب است.

«رابرت گیبس»، سخنگوی سابق اوباما، می‎‏گوید که مردم آمریکا احساس می‌کنند که زمان آن فرا رسیده است که به سمت قایق‌های نجات حرکت کنند تا اینکه سعی کنند کشتی را هدایت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *