رئیس کل دادگستری استان اصفهان از مجتمع شهید بهشتی بازدید کرد

9:42 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۱۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: یکی از دلایل اطاله دادرسی‌ها،بالا رفتن موجودی شعب و ثبت جدید پرونده‌های سنوات پیشین است، که با جذب نیروی انسانی، افزایش شعب و اجرایی کردن برنامه‌های دستگاه قضایی استان، زمان رسیدگی به پرونده‌ها تا حد امکان کاهش یابد.
- حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری در ادامه بازدید‌های سرزده از مجتمع‌های قضایی شهر اصفهان با حضور در مجتمع شهید بهشتی خیابان جی به صورت چهره به چهره با کارکنان و مراجعان ملاقات و به بررسی مشکلات مربوط به این مجتمع پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در دادگستری استان، نامناسب بودن فضای فیزیکی برای مراجعان و کارکنان مجتمع‌های قضایی است و تلاش ما بر این است تا با فراهم سازی شرایط، خدماتی در شأن مردم اصفهان ارائه کنیم.
 
وی آمار شعب این مجتمع در رسیدگی به پرونده‌ها را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: آمار شعب ما در مجتمع شهید بهشتی قابل قبول است، اما به دلیل ثبت جدید پرونده‌های سنوات پیشین، موجودی شعب، بالا رفته و این افزایش موجودی یکی از دلایل اطاله دادرسی‌هاست که با جذب نیروی انسانی، افزایش شعب و اجرایی کردن برنامه‌های دستگاه قضایی استان، زمان رسیدگی به پرونده‌ها تا حد امکان کاهش یابد.

جعفری با اشاره به ثبت جدید پرونده‌ها، اضافه کرد: تعدادی از شهروندان در سنوات گذشته شکایاتی به ویژه با موضوع سرقت در دادسرا‌ها و مراجع انتظامی مطرح کردند و بعضی از این پرونده‌ها با پیدا شدن مال مسروقه، بسته شده بود، حال با تصمیمی که در جهت الکترونیکی شدن کلیه پرونده‌ها اتخاذ شده، این پرونده‌ها به مرور در حال ثبت شدن هستند.

شایان ذکر است، حجت الاسلام جعفری دستوراتی نیز در خصوص رفع مشکلات برخی از مراجعان صادر کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *