رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حاج‌کناری: بازی‌های آسیایی پاداش و مزایای مالی خوبی دارد، اما ارزش مدال جهانی بیشتر است

8:45 - 08 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۰۴۳
قهرمان سابق کشتی آزاد جهان گفت: فدراسیون کشتی می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند و مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را با بهترین نتیجه به نفع کشتی ایران به پایان برساند.

عباس حاج‌کناری در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان، اظهار داشت: این قهرمانی ارزشمند را به جامعه کشتی تبریک می‌گویم. کشتی‌گیران ما در چند وزن عملکرد چشم‌گیری داشتند. رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم خودش را پیدا کرد و توانست در فینال این وزن دارنده مدال المپیک از هند را شکست بدهد. امیرحسین فیروزپور هم روز به روز بهتر شد و در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم با امتیاز عالی مقابل کشتی‌گیر میزبان پیروز شد.

وی افزود: یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم بسیار پخته‌تر از گذشته کشتی گرفت و در فینال مقابل نماینده قزاقستان بسیار قدرتمند ظاهر شد و به مدال طلا رسید. محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم با اینکه رقیبان اصلی‌اش در این دوره مسابقات حاضر نبودند، اما مقابل حریف مغولی با امتیاز عالی به برتری رسید. او یکی از مدعیان و شانس‌های مدال ما در مسابقات جهانی خواهد بود.

*قهرمانی آسیا تدارکات خوبی برای جهانی و المپیک بود

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان تصریح کرد: این مسابقات در مغولستان محک بسیار خوبی برای کشتی ایران بود. رقابت‌های قهرمانی آسیا برای کشتی ایران دیدار‌های تدارکاتی خوبی برای آماده شدن به منظور حضور قدرتمند در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک است.

حاج کناری در مورد سرمایه‌گذاری کشور‌های آسیایی در سال‌های اخیر، گفت: برخی از کشور‌ها در چندین سال اخیر بسیار خوب کار کرده‌اند. در اوزان مختلف هم ژاپنی‌ها کم کم با اقتدار کشتی می‌گیرند و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. اکثر کشور‌ها با برنامه‌ریزی مدون سعی دارند خود را به سطح اول کشتی آسیا برسانند و روز به روز هم شاهد روند صعودی آن‌ها هستیم.

*برنامه‌ریزی کشتی برای موفیقت در المپیک پاریس است

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در فاصله کمی نسبت به یکدیگر و اولویت دادن به کدامیک از این رقابت‌ها، اذعان کرد: مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهانی دو هدف اصلی فدراسیون کشتی است. شرکت در بازی‌های آسیایی شرایط مالی و مزایایی خیلی خوبی برای ورزشکاران دارد، چون پاداش خوبی به مدال‌آوران تعلق خواهد گرفت، از طرفی حضور در مسابقات جهانی محک بسیار خوبی برای کشتی‌گیران خواهد بود و مدال ارزش بالایی دارد. به طور حتم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برنامه دارد تا مدال‌های جهانی بیشتری کسب کنیم. با درایت و مدیریتی که مربیان و مدیران فنی انجام می‌دهند می‌توانند در اوزان مختلف رقابت‌های جهانی تجربه ورزشکاران بیشتر از قبل شود و به نفع کشتی ایران باشد.

حاج‌کناری خاطرنشان کرد: سیاست فدراسیون برای سال‌های آینده است و به طور حتم تمامی کشتی‌گیران در رقابت‌های جهانی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده خواهند شد تا بهترین نتیجه و بیشترین مدال را در المپیک کسب کنند. من به برنامه‌های صورت گرفته از سوی رئیس فدراسیون ایمان دارم و مطمئنم او می‌تواند تهدید‌ها را به یک فرصت مناسب تبدیل کند و در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را به نفع کشتی ایران به پایان برساند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *