رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ارتباط بدون واسطه و در دسترس مردم بودن ویژگی مسئولان اسلامی است/ بودجه مجتمع قضایی ارومیه قطعی شد

14:25 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۱۰۰۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ارتباط و دسترسی مردم به مسئولان در کشور اسلامی باید به راحتی صورت گیرد و مسئولان اسلامی در دسترس مردم باشند و مردم بتوانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند.
ناصر عتباتی، در ششمین جلسه شورای معاونین با اشاره یه دیدار شب گذشته مسئولین قضایی با مردم در مساجد ارومیه از ادامه این دیدار‌ها در مساجد خبر داد و بیان کرد: حضور مسئولین قضایی استان در مساجد و بررسی مشکلات مردم این مناطق جزء برنامه‌های دستگاه قضایی استان است و با برنامه ریزی که انجام شده مدیران قضایی در طول سال در مساجد مناطق شهری با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار حضور یافته و مشکلات حقوقی و قضایی ساکنین این مناطق را بررسی خواهند کرد.
 
وی افزود: ارتباط و دسترسی مردم به مسئولان در کشور اسلامی باید به راحتی صورت گیرد و مسئولان اسلامی در دسترس مردم باشند و مردم بتوانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند چرا که ارتباط بدون واسطه و در دسترس بودن ویژگی مسئولین اسلامی است.

یکی دیگر از مواردی که رئیس کل دادگستری استان از آن خبر داد تصویب و قطعی شدن بودجه اختصاص یافته برای احداث مجتمع قضایی ارومیه بود که به زودی کار‌های مقدماتی و عملیاتی آن انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه جلسه آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص امر داوری مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد موسساتی که بدون مجوز در حوزه داوری فعالیت می‌کنند به وسیله هیئتی مرکب از قضات دادسرا، شورای حل اختلاف، محاکم و حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مورد بازرسی قرار گیرند و در نزدیکترین زمان ممکن نتایج این بازرسی‌ها که در واقع آسیب شناسی حوزه داوری محسوب می‌شود، جهت اتخاذ تصمیمات لازم اعلام شود و نسبت به ساماندهی موسسات داوری اقدام لازم معمول شود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به بازدید خود از محاکم حقوقی ارومیه و وضعیت بایگانی راکد به رفع مشکل بایگانی راکد تاکید و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

عتباتی در ادامه با اشاره به آمار فراوانی جرایم اعلامی معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم قوه قضاییه گفت: خوشبختانه استان در این مورد در ردیف‌های آخر این فراوانی قرار دارد و این امر نشانگر تلاش‌های شبانه روزی تمامی دست اندرکاران تولید و حفظ امنیت استان بوده و باید با هماهنگی و هم افزایی نهاد‌های انتظامی و امنیتی و قضایی این امنیت پایدار استان تداوم یاید.

در ادامه جلسه زارع سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان به ارائه گزارش عملکرد فروردین ماه استان و نیز اتقان آراء پرداخت و پس از بررسی عملکرد‌ها توصیه‌های لازم توسط عتباتی برای تقویت نکات ضعف و نیز تداوم نکات قوت ارائه شود و سپس اعضای شورای معاونین نظرات و دیدگاه‌های خود را درخصوص دستورات جلسه اعلام و با تصویب مصوباتی جلسه به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *