رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حبیبی: پایبندی به چرخه انتخابی تیم ملی برای آینده کشتی مفید است/ اولویت فدراسیون از هر تصمیمی بالاتر است

11:16 - 07 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۷۳
مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: با اینکه روش چرخه انتخابی در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد، اما پایبندی به این سیستم به پیشرفت کشتی ایران در بلند مدت کمک شایسته و شایانی خواهد کرد.

هادی حبیبی در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: پیرو چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد از سوی فدراسیون کشتی، این سیستم به طور ۱۰۰ درصد در کشتی آزاد و در حدود ۷۰ درصد در کشتی فرنگی پیاده شد. به طور حتم این چرخه انتخابی در کشتی ایران قابل قبول است.

وی افزود: با اینکه روش چرخه انتخابی در کوتاه مدت جواب نمی‌دهد، اما پایبندی به این سیستم به پیشرفت کشتی ایران در بلندمدت کمک شایسته و شایانی خواهد کرد. کشتی‌گیران در رقابت‌های جام تختی و دیگر تورنمنت‌های دیگر در مسیر پوشیدن دوبند تیم ملی قرار می‌گیرند و نفرات برتر زیادی وارد این چرخه خواهند شد.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص فاصله کوتاه زمانی برگزاری دو مسابقه قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، عنوان کرد: فدراسیون کشتی، مدیران فنی و مربیان تیم ملی باید در مورد فرایند انتخابی برای اعزام به دو رقابت پیش‌رو تصمیم بگیرند. مطمئناً فدراسیون کشتی، سیاست و برنامه خودش را در مورد اعزام نفرات مورد نظر به این دو رقابت اعلام خواهد کرد تا بهترین‌ها به کدام مسابقه بروند. حتی شاید در بعضی از اوزان، یک کشتی‌گیر به دو رویداد اعزام شود.

حبیبی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد یک کشتی‌گیر به خاطر دریافت جایزه و پاداش بهتر تعیین شده از سوی کمیته ملی المپیک و همچنین مسیر راحت‌تر برای کسب مدال تمایل داشته باشد تا به بازی‎‌های آسیایی برود تاکید کرد: اولویت فدراسیون کشتی از هر تصمیمی بالاتر است و قطعاً نظر فدارسیون در اعزام‌ها اتخاذ خواهد شد. کشتی‌گیران نیز باید تابع سیاست‌های فدراسیون باشند، اما در این خصوص به عنوان یک کشتی‌گیر ترجیح می‌دهم تا به رقابت‌های جهانی اعزام شوم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *