تجزیه و تحلیل موارد خودکشی در آمریکا/سهم عمده نوجوانان از خودکشی

16:18 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۶۵
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان آمریکایی سهم عمده‌ای از خودکشی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده اند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوجوانان در آمریکا سهم بیشتری از خودکشی را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دادند.

تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به ۱۴ ایالت آمریکا، نشانه نگران‌ کننده دیگری از وضعیت سلامت روان جوانان و نوجوانان آمریکایی در میانه همه‌گیری ویروس کرونا آشکار می‌کند.

به گزارش پایگاه «یو اس نیوز»، این تحقیقات جدید هشدار دیگری را در مورد تلفات بهداشت روانی همه گیری ویروس کرونا در میان نوجوانان آمریکایی ارائه می‌کند.

در تحلیلی که به تازگی در پایگاه «JAMA Pediatrics» منتشر شده، محققان، داده‌های مربوط به خودکشی را در ۱۴ ایالت برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بررسی کردند و دریافتند که نسبت کلی خودکشی که در بین نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله رخ می‌دهد، در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با میانگین سهم خودکشی، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کالیفرنیا، جورجیا، ایندیانا، نیوجرسی، اوکلاهاما و ویرجینیا همگی شاهد افزایش قابل توجه آماری در سهم خودکشی در میان نوجوانان در سال ۲۰۲۰ بودند.

در ۱۴ ایالت، خودکشی نوجوانان ۶.۵ درصد از کل خودکشی‌ها در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است، در مقایسه با ۵.۹ درصد برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹.

اگرچه این مطالعه تنها کمی بیش از یک چهارم ایالت‌های آمریکا را شامل می‌شود، اما داده‌های آن حدود یک سوم نوجوانان در این کشور و ۳۲ درصد از کل ساکنان آمریکا را شامل می‌شود.

یافته‌های این تحقیق همچنین جدیدترین شواهد را از یک بحران رو به رشد در زمینه سلامت روان در میان جوانان آمریکایی ارائه می‌کند، که کارشناسان می‌گویند پیش از شیوع کرونا در حال افزایش بوده، اما در پی این همه‌گیری سرعت گرفته است.

یک گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) که در سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که میانگین تعداد مراجعات هفتگی به بخش اورژانس برای اقدامات مشکوک به خودکشی در بین دختران ۱۲ تا ۱۷ ساله از ۲۱ فوریه تا ۲۰ مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ این مطالعه افزایش ۳.۷ درصدی را در بین پسران ثبت کرده است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، آکادمی اطفال آمریکا، آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا، و انجمن بیمارستان کودکان بیانیه مشترکی درباره وضعیت اضطراری ملی در زمینه سلامت روان کودکان و نوجوانان صادر کردند.

این گروه‌ها به تأثیر همه‌ گیری کرونا و مبارزه برای عدالت نژادی و میزان تشدید نگرانی‌های مربوط به سلامت روان کودکان در دهه گذشته اشاره کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *