رئیس کل دادگستری زنجان:۵۶ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف با صلح و سازش مختومه شده است

11:33 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: ۵۶ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان در سال ۱۴۰۰ با صلح و سازش مختومه شده است.
- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز سه شنبه در آیین تحلیف اعضای شورای حل اختلاف شهرستان زنجان، بیان کرد: هدف از تشکیل شورای حل اختلاف در همان ابتدای تأسیس برای ایجاد صلح و سازش بود که بعداً تغییراتی در فرایند امور انجام شده که خوشبختانه امروز شورای حل اختلاف در مسیر اصلی خودش یعنی سازش در پرونده حرکت می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف با بیان اینکه با همت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان در سنوات گذشته توفیقات بسیار خوبی بدست آمده، افزود: در همین راستا در سال ۱۴۰۰ استان زنجان در بخش سازش در پرونده‌ها رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه ۵۶ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مختومه شده است بیان کرد: تمامی شعب شورای حل اختلاف استان این توانایی را دارند تا تعداد بیشتری از پرونده‌ها را با سازش حل و فصل کنند که میانگین سازش در برخی شعب متفاوت است که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مقدار سازش افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه برگزاری آیین تحلیف اعضای اداری و شعب شورای حل اختلاف تکلیف از طرف مرکز توسعه حل اختلاف کشور است، بیان کرد:مراسم تحلیف یک پیمان و قرار داد میان خود و خدای متعال است، بنابر این توصیه شده تحلیف به قصد انشاء باشد. چرا که اگر این امر انجام شود انسان از انحراف مصون خواهد ماند و کار‌ها برکت پیدا خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم که محمد رضا احمدی معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان زنجان و قره داغی رئیس شورای حل اختلاف شهرستان نیز حضور داشتند، آیین تحلیف اعضا با قرائت متن سوگند نامه انجام شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *