رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به مشکلات قضایی نمازگزاران مسجد حضرت ولیعصر (عج) محله کیهانشهر رسیدگی کرد

10:06 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در عصرگاه بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و جمعی از معاونان ایشان با حضور در مسجد حضرت ولیعصر (عج) محله کیهانشهر از محله‌های کم برخوردار استان، ضمن دیدار چهره به چهره و صمیمی با مردم، مستمع درخواست‌ها و مشکلات ایشان بود و دستورهای لازم را صادر کرد.
- توسلی زاده در حاشیه دیدار با مسجد حضرت ولیعصر (عج) محله کیهانشهر که با حضور مردم و نمازگزاران برگزار شد با تأکید بر اینکه وظیفه داریم به مشکلات مردم تا حصول نتیجه لازم رسیدگی کنیم، افزود: برآنیم تا جایی که ممکن است خود مردم اختلافات را مدیریت کنند و از تشکیل پرونده قضایی جلوگیری شود. ما نیز به عنوان مسئول وظیفه داریم با حضور در میان مردم به حل مشکلات آن‌ها کمک کنیم و در جریان مسائل جامعه قرار گیریم.

وی تصریح کرد: مهم خواست مردم بر حل اختلافات است و الا صدور رأی نمی‌تواند رافع مشکلات باشد. مردم باید خود کمک کنند مشکلات را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور در مساجد بنا به تأکیدات رئیس قوه قضاییه صورت می‌گیرد و این دیدار‌ها می‌تواند به مدیریت اختلافات کمک کند، یادآوری کرد: رویه ما در دادگستری از ابتدای تصدی در دادگستری دیدار بی واسطه با مردم بوده است کما اینکه مسئولین قضایی استان کرمانشاه در سال گذشته با بیش از ۱۲۵ هزار نفر از مردم با رویکرد اقناعی و حل مشکلات و نیز مردمی کردن دستگاه قضایی دیدار داشته اند و توانستیم بیش از هر زمان دیگری به رابطه خوب دادگستری و مردم کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ابراز ناخشنودی از حجم زیاد پرونده‌ها که ناشی از اختلافات است خاطرنشان کرد: امروز در این مسجد با جمع زیادی از مردم که هر کدام مشکلات خاص خود را داشتند و معتقدیم همه آن‌ها اگر درست مدیریت شوند نیاز به تشکیل پرونده ندارند، روبرو شدیم که بار‌ها تأکید کرده ایم این حجم از مشکلات و اختلافات زیبنده جامعه اسلامی نیست و مردم و مسئولین باید به رفع این مشکلات کمک کنند.

 توسلی زاده از همه مسئولین استان خواست با حضور در میان مردم به حل مشکلات آن‌ها کمک کنند اضافه کرد: امروز در جریان این دیدار با برخی از مسئولین استان تماس برقرار کردیم و توانستیم با هماهنگی با ایشان برخی از مشکلات مردم را حل کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: متأسفانه بسیاری از مشکلات، مشکل معیشتی است و از سویی برخی از مراجعه کنندگان درخواست کردند با توجه به اینکه دارای حرفه و مهارتی هستند مسئولین از آن‌ها پشتیبانی کنند تا بتوانند صاحب شغلی شوند.

در این دیدار رئیس کل دادگستری استان بار‌ها با پیگیری‌های تلفنی با برخی از معاونین و نیز مسئولین و مدیران استان از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد، خانه صنعت و معدن و ... خواهان کمک به رفع مشکلات مردم شدند.

گفتنی است در این دیدار شرکت کنندگان ضمن ابراز خرسندی از حضور و برخورد خوب مسئولین قضایی خواهان تداوم اینگونه دیدار‌ها با سایر مسئولین استان برای رفع مشکلات خود شدند و از حمایت‌ها و پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تقدیر و تشکر کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *