مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی به مشکلات قضایی مردم ارومیه رسیدگی کردند

9:46 - 06 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان قضایی در مساجد مهدی القدم، حاج جواد و حضرت علی اکبر ارومیه حاضر و ضمن اقامه نماز‌های مغرب و عشاء با نمازگزاران این مساجد با مردم دیدار چهره به چهره کرده و به مشکلات حقوقی، قضایی آن‌ها رسیدگی و در مورد درخواست‌های هر یک دستورات لازم را صادر کردند.
- ناصر عتباتی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و جمعی از مسئولان قضایی شامگاه روز دوشنبه ۵ فروردین ماه در مساجد مهدی القدم، حاج جواد و حضرت علی اکبر ارومیه حاضر و ضمن اقامه نماز‌های مغرب و عشاء با نمازگزاران این مساجد با مردم دیدار چهره به چهره کرده و به مشکلات حقوقی، قضایی آن‌ها رسیدگی و در مورد درخواست‌های هر یک دستورات لازم را صادر کردند.
 
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی هدف از این حضور را اقدام دستگاه قضایی استان در راستای اجرای سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولان قضایی استان با مردم برشمرد و اظهارکرد: یکی از برنامه‌های دادگستری استان حضور مدیران ارشد قضایی در مساجد با اولویت مساجد مناطق کم برخوردار و بررسی میدانی و استماع مشکلات حقوقی و قضایی ساکنین این مناطق است.

عتباتی و همراهان در حاشیه این ملاقات‌ها در آئین آزادی ۲ زندانی که توسط خیرین مسجد مهدی القدم در اجرای طرح هر مسجد یک آزادی برگزار می‌شد شرکت کردند.

رئیس کل دادگستری استان در این آیین گفت، امسال نوعدوستی و کمک به هم نوع و حرکت و جوشش بی نظیری برای کمک به یک قشر خاص در استان شکل گرفت که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: وظیفه دستگاه قضایی احقاق حق برابر قانون است و وظیفه اخلاقی و انسانی آن کمک به اصلاح و بازپروری و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی که هیچ گونه سوء نیتی نداشتند و بلکه بر اساس یک اتفاق و مشکلات اقتصادی گرفتار شده‌اند.

عتباتی در ادامه از کسب رتبه دوم کشوری استان در جشن گلریزان خبر داد و این امر را نشانگر نوعدوستی و بزرگ منشی مردم استان دانست و افتخاری برای استان برشمرد و گفت: در این روز‌ها که عزادار مولا علی ابن ابی طالب، این مرد وارسته و تمام نشدنی که نماد بخشندگی و کرم و بزرگی است و همه به او اقتداء می‌کنیم هستیم به تاسی از این امام بزرگ دستگیر نیازمندان باشیم و بدانیم که آزادی یک زندانی در واقع آزادی خانواده او و در نگاه وسیع آزادی جامعه هست.
 
در پایان این مراسم به صورت نمادین حکم آزادی یکی از محکومان مالی که با کمک خیرین نیک سیرت مسجد مهدی القدم ارومیه آزاد شده بود به وی تحویل شد.

گفتنی است؛ این ملاقات مردمی همزمان توسط مدیران ارشد قضایی استان در دو مسجد حاج جواد محله سید جواد و مسجد حضرت علی اکبر خیابان پرورش نیز با حضور نمازگزاران و مردم برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *