رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساماندهی و صدور اسناد کاداستری اراضی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اولویت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

19:27 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۸۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ساماندهی و صدور اسناد کاداستری اراضی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد و گفت: ساماندهی تمامی اراضی آستان با تشکیل کارگروه ویژه به سرعت انجام خواهد شد.

_ طبق اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه بازدید خود از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در دیدار با معاون هماهنگی و توسعه موقوفات آن آستان گفت: اعتقاد و هدف گذاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این است که در کشور هیچ زمین بدون شناسنامه نباید وجود داشته باشد و با همین اصل باید تعیین تکلیف، ساماندهی و صدور اسناد کاداستری اراضی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دستور کار قرار گیرد.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به نشست اخیر با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تاکید بر تعیین تکلیف اسناد موقوفات افزود:املاک وقفی و تملکی باید تفکیک و تعیین تکلیف شده و شناسه ملی داشته باشند.

در ادامه همچنین علی اکبریان، معاون هماهنگی و توسعه موقوفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به تحولات عظیم الکترونیکی در سازمان ثبت گفت: سازمان ثبت اسناد و‌املاک کشور به عنوان مرجع رسمی تعیین مالکیت‌ها می‌تواند ما را در تفکیک املاک موقوفه از تملکی یاری کند.

وی بیان کرد: اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ساماندهی و صدور اسناد کاداستری اراضی این حرم قابل تقدیر و تحسین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *