آزاد: همراهی و همدلی قوا در اجرای سیاست قضازدایی موثر خواهد بود

15:42 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۸۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کمیته حقوقی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارگره‌های کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان هاست، گفت: امیدواریم با همکاری قوه قضاییه و مجلس شاهد نتایج مطلوب و محسوسی در امر قضازادیی برای مردم باشیم.
الهام آزاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلسه رئیس قوه قضاییه با معاونت‌های حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و تأکید بر پیشبرد امر قضازدایی و کاهش ورودی پرونده دستگاه قضا، اظهارکرد: طبیعتاً موفقیت در امر قضازدایی مستلزم یکسری سازوکارهاست.

وی با بیان اینکه ورود رئیس قوه قضاییه به امر قضازدایی قطعا در سرعت اجرای آن تاثیر گذار خواهد بود، افزود: البته نباید انتظار داشته باشیم که در یک پروسه زمانی کوتاه مدت نتایج آن را ببینیم. هر آیین نامه و مصوبه قانونی برای اجرا شدن نیازمند پروسه زمانی خاصی است تا شکل مطلوب خود را پیدا کند. 

آزاد عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی با مصوبات خود می‌تواند به روند قضا زدایی کمک کند، همراهی و همدلی قوا در اجرای سیاست قضازدایی موثر خواهد بود. 

رئیس کمیته حقوقی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارگره‌های کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به کاهش جمعیت کیفری زندان هاست، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری قوه قضاییه و مجلس شاهد نتایج مطلوب و محسوسی  در امر قضازادیی برای مردم باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *