پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» موجب آزادی یک محکوم به قصاص در استان گلستان شد

10:22 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۷۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که شامگاه گذشته نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، گفت: سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.
-  حیدر آسیابی در نشستی که در زندان گرگان با حضور اولیای دم و اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد، بیان کرد: سال ۱۳۹۷ برای فردی پس از رسیدگی پرونده و با درخواست اولیای دم،حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

آسیابی افزود: در یکسال گذشته بار‌ها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف، پادرمیانی کردند، اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی (ع) و شب‌های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند  و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

وی با بیان این که شامگاه گذشته نخستین بخشش محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، افزود: سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص  با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

آسیابی افزود: همچنین در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می‌بخشم» از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران  ۱۵۴ بدهکار که در آستانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.

احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز گفت: تلاش همکاران ما در جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *