رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری از وقوع حمله گسترده سایبری به حوزه‌های زیر ساختی کشور

22:20 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۶۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون توسعه و ارزیابی مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: با اقدام به موقع مرکز عملیات امنیت افتا در روز‌های اخیر از وقوع حمله سایبری گسترده به حوزه‌های زیر ساختی کشور پیشگیری به عمل آمد.

_ میثم مقصودی گودرزی معاون توسعه و ارزیابی مرکز مدیریت راهبردی افتا با حضور در بخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما در تشریح جزئیات حمله سایبری به حوزه‌های زیر ساختی کشور گفت: این حمله با استفاده از یک حفره امنیتی در یکی از نرم افزار‌های پرکاربرد سازمان‌های کشور طراحی شده که طی آن مهاجمین توانستند به بیش از ۱۰۰ وب سایت سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور نفوذ اولیه داشته باشند که با هوشیاری و اقدامات به موقع پرسنل نخبه سایبری کشور در مرکز افتا در مراحل اولیه کشف و خنثی شده است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به هوشیاری و اقدامات به موقع مرکز عملیات امنیت افتا در مراحل اولیه، به هیچ یک از زیر ساخت‌های کشور آسیبی وارد نشده است.

معاون توسعه و ارزیابی مرکز مدیریت راهبردی افتا ادامه داد: مهاجمین فقط توانسته اند اطلاعات سیستمی وب سایت‌ها را استخراج کنند و هیچ یک از اطلاعات اصلی وب سایت‌ها مورد حمله قرار نگرفته است.

مقصودی درباره مبدا این حمله نیز بیان کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه از آی پی‌های مبدا، کشور‌های هلند، انگلیس و آمریکا بودند که اقدامات تکمیلی و حقوقی این رویداد در حال پیگیری و انجام است.

وی خاطر نشان کرد: این حمله به مثابه یک بمب ساعتی طراحی شده بود تا در یک زمان مشخص بتواند به بیش از ۱۰۰ سرویس کشور حمله و آن‌ها را تحت الشعاع قرار دهد تا کشور را دچار اخلال کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *