معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:باید بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر تهیه شود

16:37 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۶۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با اصلاح نقاط حادثه خیز می‌توان از بسیاری سوانح رانندگی، تلفات انسانی و خسارات وارده پیشگیری کرد.
- سیدمهدی قویدل در کارگروه پیشگیری از حوادث رانندگی (تصادفات) استان کرمان اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، توجه به حقوق عامه یکی از موارد مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی و دادستان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: امسال هم از سوی معاونت پیشگیری قوه قضاییه و هم اولویت سوم بعد از سرقت و خشونت، تصادفات است که در همین راستا کارگروه ویژه آن تشکیل شده و رفع نقاط حادثه خیز در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و دادستان‌ها قرار گرفته است و بر اساس آن‌ها اقدامات خوبی انجام و دستگاه‌های مرتبط شناسایی شده و پای کار آمده اند.

قویدل تصریح کرد: یکی از مواردی که در سال ۱۴۰۱ بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و یکی از ماموریت‌های سند تحول و تعالی دستگاه قضایی که از مصادیق حقوق عامه به شمار می‌رود، نابسامانی و مشکلات موجود در حوزه نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های کشور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه بایستی بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر تهیه شود خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه‌ای که خطرساز است به عنوان یکی از چالش‌های مهم در زمینه بروز سوانح و حوادث به شمار می‌روند که بایستی به طور ویژه مد نظر قرار گیرند.

قویدل بیان کرد: علی رغم همه تلاش‌ها و استفاده از توان دستگاه ها، اما متاسفانه همچنان وضعیت نقاط حادثه خیز و تصادفات نگران کننده و شاهد افزایش تصادفات و تلفات هستیم.

وی اظهار کرد: با شناسایی و پایش رانندگان پرخطر، برخی از آن‌ها برای ابطال گواهینامه و برخی برای آموزش و بعضی‌ها نیز باید به روانپزشک ارجاع شوند، ضمن اینکه درخصوص رانندگان بدون گواهینامه پیشنهاد شده است جهت آموزش‌های لازم در دوره‌های هور (هویت و رفتار) که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اجرا می‌شود شرکت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: متاسفانه در نوروز ۱۴۰۱ شاهد تصادفات و تلفاتی بوده ایم که نباید رخ می‌داد به همین جهت با اصلاح نقاط حادثه خیز می‌توان از بسیاری تلفات پیشگیری کرد.

قویدل همچنین گفت: بر اساس اقتضای استان باید نقاط حادثه خیز در جاده‌ها شناسایی و اعلام و به موارد خطرساز توجه شود و از آنجا که چندان موافق سرعت کاه نیستیم، باید با فرهنگ‌سازی موجب شویم تا رانندگان با سرعت مطمئنه و استاندارد حرکت کنند.

وی یادآور شد: علی رغم وجود وجود معادن و بنگاه‌های اقتصادی، زیرساخت‌های لازم متناسب با حمل و نقل در بسیاری از جاده‌ها ایجاد نشده است که باید با کمک بنگاه‌های اقتصادی برای تردد وسایل حمل و نقل به ویژه کامیون‌ها چاره اندیشی شود.

قویدل با بیان اینکه زمانبندی و اولویت‌بندی در دستور کار ما قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی لازمه همه‌ی پیشگیری‌ها و اطلاع‌رسانی مهمترین مولفه پیشگیری است، از این رو امیدوارم با ارتقا آگاهی‌های عمومی مردم نیز بصورت کامل نسبت به دریافت آموزش‌های لازم اقدام کنند تا شاهد سوانح رانندگی و رانندگی بدون گواهینامه در سطح استان نباشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *