مهدوی: تمامی پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف تهران در سال۱۴۰۰ مختومه شد

14:33 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۶۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، گفت: در سال گذشته در نتیجه تلاش بی‌وقفه همکاران در مجموع شعب شورا‌های حل اختلاف استان تهران تمامی پرونده‌های ورودی مختومه شد، همچنین ۴۵.۸۳ درصد از پرونده‌های دارای ماهیت سازش نیز منجر به صلح و سازش شدند.
غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با عملکرد و ورودی پرونده‌ها به شعب رسیدگی شورای حل اختلاف تهران و تعداد صلح و سازش در این پرونده‌ها، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها به شعب حل اختلاف استان تهران با تلاش بی‌وقفه همکاران در مجموع شورا‌های حل اختلاف این استان تمامی پرونده‌های ورودی این سال مختومه شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰،  تعداد ۷۲۸ هزار و ۴۹۴ فقره پرونده در شعب حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شد که از این تعداد ۷۲۱ هزار و ۴۷۴ پرونده ورودی سال ۱۴۰۰ و  ۷ هزار و ۲۰ پرونده نیز مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، عنوان کرد: به طبع تمام پرونده‌های ورودی به شعب حل اختلاف قابلیت صلح و سازش ندارند از جمله پرونده‌های حصر وراثت، تأمین دلیل، تحریر و مهر و موم ترکه و ... که ذاتاً قابل سازش نیستند.

مهدوی ادامه داد: از تعداد ۴۶۹ هزار و ۸۶۰ فقره پرونده‌ ورودی به شورا‌های حل اختلاف استان تهران که دارای ماهیت سازش بوده‌اند، تعداد ۲۱۵ هزار و ۳۴۶پرونده به صلح و سازش منجر شده‌ است یعنی در این موارد حکمی صادر نشده است و با ایجاد رضایت و مصالحه بین طرفین، پرونده‌ها مختومه شده‌اند.

وی با اعلام این که ۴۵.۸۳ درصد از پرونده‌های دارای ماهیت سازش که به شعب رسیدگی حل اختلاف استان تهران ارجاع شده‌اند با ایجاد صلح و سازش بین طرفین مختومه شده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه میانگین سازش در پرونده‌های شعب حل اختلاف استان تهران ۶ درصد بیشتر از میانگین سازش در پرونده‌های شعب حل اختلاف کل کشور است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *