کشتارگاه مرغ «ماد» شهرستان سقز با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت

13:37 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۵۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به بازگشت کشتارگاه مرغ «ماد» شهرستان سقز با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید، از اشتغال مستقیم ۵۵ نفر در این کشتارگاه با حمایت‌های دستگاه قضایی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت و گو با میزان با اشاره به بازگشت کشتارگاه مرغ «ماد» شهرستان سقز با حمایت دستگاه قضایی به چرخه تولید، بیان کرد: با عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضاییه و با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضایی خصوصاً رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز، با برگزاری جلسات متعدد، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این واحد تولیدی به سبب مشکلات پیش آمده بیش از ۲ سال و نیم تعطیل شده بود و با راه اندازی مجدد آن کمک شایانی به اشتغال‌زایی در منطقه شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد: این مجموعه شامل مشکلاتی در حوزه‌های زیست محیطی ناشی از پسماند کشتارگاه، عدم رعایت استاندارد‌های دامپزشکی، عدم تخصیص انشعاب گاز صنعتی، بدهی مالیاتی و متناسب نبودن تخصیص آب با عملکرد کشتارگاه بود که خوشبختانه با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همکاری مؤثر ادارات اجرایی این شهرستان حل و فصل شد.

وی بر سپردن تعهد از سوی مالکان این کشتارگاه به اداره محیط زیست مبنی بر رفع این موانع خبر داد و افزود: این کشتارگاه صنعتی هم اکنون فعالیت خود را با ظرفیت روزانه ۱۴ هزار قطعه مرغ زنده آغاز کرده و توان تأمین مرغ شهرستان‌های مجاور سقز را نیز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از واحد‌های تولیدی که دچار مشکل شده اند تأکید و اظهار کرد: مشکلات و موانع به وجود آمده نباید سبب توقف چرخه تولید در واحد‌های تولیدی استان شود و ضروری است با ارائه راه حل‌های عملی و قانونی این مشکلات مرتفع شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *