بازگشت بحران سیاسی و امنیتی به اراضی اشغالی/کابینه «بنت» در مسیر فروپاشی

14:56 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۵۸۸
کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بار دیگر با افزایش درگیری‌ها در قدس اشغالی و عملیات مقاومتی، شکننده و با بحران مواجه شده است.

طی روز‌های اخیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی شاهد بحران‌های بسیاری بوده است.

به گزارش «سی ان ان»، شکنندگی کابینه رژیم صهیونیستی با تحولات اخیر، آشکارتر شده است.

کابینه ائتلافی ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی پس از چند هفته عملیات مقاومتی در سراسر اراضی اشغالی، اقدام نظامی در کرانه باختری و دستگیری صد‌ها نفر در یکی از مقدس‌ترین اماکن در قدس اشغالی، با عمیق‌ترین بحران سیاسی خود تا به امروز مواجه شده است.

طیف گسترده احزاب حاضر در این کابینه موجب شد که کابینه ائتلافی اعلام کند قصد ندارد به بحث برانگیزترین مسائل در سیاست اراضی اشغالی بپردازد، اما تشدید تنش در هفته‌های اخیر، این موضوعات را در اولویت قرار داده است.

کابینه «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تنها با اختلاف یک کرسی، اکثریت را از آن خود کرده بود، اکنون با کناره گیری «ایدیت سیلمان»، یکی از اعضای حزب متبوع «بنت»، اکثریت را از دست داد.

این اقدام «سیلمان» موجی از شوک‌های سیاسی را در سراسر اراضی اشغالی وارد کرد.

اقدام این نماینده کنست رژیم صهیونیستی به معنای فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی نیست، اما این روند می‌تواند در حال تغییر باشد؛ پلیس رژیم صهیونیستی می‌گوید که در روز‌های اخیر بیش از ۳۰۰ نفر را در محوطه مسجدالاقصی بازداشت کرده است.

علاوه بر این هلال فلسطین می‌گوید که ده‌ها نفر بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی، نارنجک‌های دودزا و باتوم پلیس مجروح شدند.

حضور پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، خود می‌توان نقطه عطفی باشد چرا که مسلمانان این امر را توهین تلقی می‌کنند؛ در پاسخ به خشونت‌های پلیس رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، خزب «فهرست مشترک اعراب» عضویت خود را در ائتلاف به حالت تعلیق درآتورد.

اعضای این حزب با انتشار بیانیه‌ای هشدار دادند «اگر پلیس اسرائیل در این ماه مبارک به اقدامات خود علیه قدس و مردمش، مسجد الاقصی، نمازگزاران و حرم‌هایش ادامه دهد، استعفای جمعی ارائه می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم با این تصمیم همکاری و حمایت کنند.»

اکنون کنست رژیم صهیونیستی در تعطیلات به سر می‌برد و چند هفته دیگر حزب فهرست مشترک می‌تواند درباره حضور خود در ائتلاف تصمیم بگیرد، اما حتی اگر یک نفر از این حزب جدایی خود را از ائتلاف اعلام کند، درخواست برای انحلال کنست و کلید خوردن انتخاباتی دیگر محتمل خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *