رئیس کل دادگستری کرمانشاه: تا حد امکان از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی جلوگیری شود/ ضرورت اجرای راهکار‌های پیشگیرانه

13:26 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۵۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست مشترک دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه، با حضور رئیس کل دادگستری، معاون پیشگیری و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان در سالن جلسات دادگستری برگزار شد.
- توسلی زاده در نشست مشترک دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه با تأکید بر این نکته که تا جایی که ممکن است از تشکیل پرونده خودداری شود، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است تا حد امکان از تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی جلوگیری شود و از راهکار‌های پیشگیرانه استفاده شود.

وی افزود: با آموزش و ارتقای آگاهی‌ جامعه پزشکان در حوزه جرایم پزشکی و تبعات حقوقی آن‌ها می‌توان این جرایم را مدیریت کرده تا قصوری صورت نگیرد و در نتیجه پرونده‌ای هم تشکیل نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: اولویت اصلی تشکیل نشدن پرونده و استفاده از روش‌های پیشگیری است. در صورت شکایت و تشکیل پرونده می‌توانیم از ظرفیت مصالحه استفاده کنیم و در نهایت با کاهش زمان دادرسی پرونده‌ها را به سرانجام برسانیم.

 توسلی زاده با بیان تعدادی از راهکار‌های جلوگیری از شکایت و تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: یکی از راه‌های بازدارنده این است که تیم پزشکی قبل از درمان، خانواده بیمار را در خصوص عوارض احتمالی روش‌های درمانی در جریان بگذارند.

وی همچنین افزود: آموزش قضات، احصاء تخلفات، تخصصی شدن شعب، حمایت از نیازمندان و تقویت ارتباط با مردم از جمله راهکار‌هایی است که که موجب عدم تشکیل پرونده و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی استان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ پرونده در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل شده که اکنون حدود ۶۰ فقره از آن‌ها باقی مانده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری تمام پرونده‌ها مختومه و به روز شوند.

حیدری با تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری استان جهت همراهی و حمایت همیشگی دستگاه قضایی از جامعه پزشکی خاطرنشان ساخت: در سازمان نظام پزشکی، اصل بر اجرای عدالت است و در این راستا برنامه‌های آموزشی جهت کاهش اطاله دادرسی و به روز کردن پرونده‌ها بخصوص در شهرستان‌ها را در دست اجرا داریم.

وی افزود: شورای عالی نظام پزشکی کشور ۲۵ نفر عضو دارد که ۲ نفر از اعضای آنان از استان کرمانشاه هستند و این باعث افتخار جامعه پزشکی استان است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *