معتمدی: طلای جهان را گرفتم، اما به حقم نرسیدم/ شأن یک قهرمان دویدن برای استخدام نیست

7:45 - 05 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۴۴۱
ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران گفت: در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا دست یافتم، ولی آنچه که حقم بود باید و شاید برای من اتفاق نیفتاد.

رسول معتمدی در گفت‌وگو با میزان، درباره دعوت به نخستین اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، اظهار داشت: بعد از مسابقات قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان، چند روز استراحت کردم و سپس تمریناتم را به صورت جدی استارت زدم. با پیگیری تمرینات منظم، هم اکنون از نظر بدنی در شرایط نسبتاً خوبی به سر می‌برم.

وی افزود: اردو‌های تیم ملی هم از ۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و با انجام تمرینات بهتر تا آمادگی ۱۰۰ درصد و کامل خواهم رسید. برای رکوردگیری نهایی، انتخابی تیم ملی و شرکت در مسابقات پیش‌رو تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا نماینده شایسته‌ای برای وزنه‌برداری ایران باشم.

*انگیزه ملی‌پوشان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی زیاد است

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در مورد دعوت ۲۲ نفر به مرحله اول اردوی تیم ملی، تصریح کرد: چند ماه اردو نداشتیم و مطمئناً این اردو از جو خوبی برخوردار خواهد بود. این تعداد دعوت‌شدگان به اردو؛ ترکیبی از نفرات باتجربه و جوان هستند. به طور حتم انگیزه تمامی ملی‌پوشان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی زیاد است و رقابت خیلی جذابی برای اعزام به مسابقات پیش‌رو شاهد خواهیم بود.

قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم مسابقات جهانی تاشکند با اشاره به اینکه یک دسته بالاتر از وزن خودش در مسابقات شرکت خواهد کرد و حریفان سرشناسی در ایران و جهان دارد، عنوان کرد: رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، برگزار نمی‌شود و به همین منظور در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه خواهم زد. وزنه‌برداران ایرانی خوبی در این وزن حضور دارند که علی هاشمی قهرمان جهان یکی از رقبای قدرتمندم در کشورمان است. من هم در این وزن برای رسیدن به ترکیب تیم ملی تمام تلاشم را خواهم کرد.

 

معتمدی: مدال طلا جهان گرفتم ولی به حقم نرسیدم / شأن یک قهرمان دویدن برای استخدام در ارگان دولتی نیست

* این کم‌لطفی‌ها چیزی از انگیزه‌ام کم نمی‌کند

وی ادامه داد: سخت‌ترین مسابقه وزنه‌برداری در چند دوره از رقابت‌های آسیایی، جهانی و حتی بازی‌های المپیک مربوط به دسته ۱۰۹ کیلوگرم خواهد بود. دو وزنه‌بردار ازبکستانی به نام‌های اکبر ژوائف و رسلان نورالدینوف که قهرمان جهان و المپیک هستند در این وزن حضور دارند. همچنین وزنه‌بردارانی از کشورهای چین و کره‌جنوبی هم در این وزن حاضر هستند. من و دیگر ملی‌پوشان سعی خواهیم کرد که در این وزن صاحب  مدال ارزشمند شویم.

معتمدی با اشاره به اینکه بعد از کسب مدال طلای جهان به حداقل حقش نرسیده است، گفت: در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا دست یافتم، اما آنچه که حقم بود، باید و شاید برای من اتفاق نیفتاد. به هر حال این کم‌لطفی‌ها چیزی از انگیزه‌ام کم نمی‌کند و محکم‌تر به مسیر رو به جلو حرکت خواهم کرد. از مسئولان شورای شهر و شهرداری سده لنجان هم تشکر می‌کنم که قول پاداش داده بودند و این موضوع در حال عملی شدن است.

*هر چه تلاش کردم، هیچ اتفاق خوبی رخ نداد

ملی‌پوش وزنه‌برداری در خصوص استخدام قهرمانان ورزشی در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، تاکید کرد: مهمترین دغدغه هر ورزشکاری که شبانه روز در اردوهاست و تمرین حرفه‌ای می‌کند افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم ایران است. این قهرمان باید از نظر استخدام در نهادهای دولتی بدون مشکل کارش را داشته باشد. به نظرم شأن یک قهرمان ملی این نیست که بعد از کسب مدال و اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک برای یک شغل بخواهد به همه رو بزند و هر جا برود! و آخر سر هم استخدامش نکنند.

معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان خواهش می‌کنم مسئله استخدام ورزشکاران تمام رشته‌ها که شبانه‌روزی در اردوهای تیم ملی هستند را حل کنند. برای استخدام خودم هر چه تلاش کردم، هیچ اتفاق خوبی رخ نداد. از مجموعه فدراسیون وزنه‌برداری، محمدحسین برخواه، اعضای کادر فنی تیم ملی، مربیان شهرستان؛ ایرج معینی، رشید شریفی و حمید محمدی رئیس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان که برای من و بقیه ورزشکاران زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *