شهید قرنی بر این باور بود که با انقلاب و دست آورد‌های آن که حاصل خون شهدا است، نمی‌شود معامله کرد

12:46 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۴۴۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم گرامیداشت چهل سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد محمدولی قرنی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و کارکنان ارتش مستقر در استان قم و مردم شهیدپرور این شهر، در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

- به گزارش روابط عمومی ارتش،مراسم گرامیداشت چهل سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد محمدولی قرنی، نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و کارکنان ارتش مستقر در استان قم و مردم شهیدپرور این شهر، در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: در سالگرد شهیدی گرد هم آمده ایم که اسطوره‌ای بود که قبل از انقلاب پیوندی ناگسستنی با حضرت امام (ره) داشت و پس از انقلاب در ۲۳ بهمن ۵۷ با حکم امام، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به نقش شهید قرنی در مقاومت در برابر تجزیه طلبان اشاره کرد و افزود: ضد انقلاب با تحرکاتی که استکبار جهانی به آن‌ها خط داده بود قصد داشتند طرح تجزیه را در این مملکت اجرا کنند و ابتدا از کردستان شروع کردند و در ادامه به سمت جنوب یعنی خوزستان و سیستان و بلوچستان حرکت کنند، ولی شهید قرنی در برابر کسانی که در مقابل انقلاب قد عَلَم کرده بودند بویژه در غائله کردستان ایستاد و با قاطعیت در برابر ضدانقلاب مقابله کرد، چون وی بر این باور بود که با انقلاب و دست آورد‌های آن که حاصل خون شهدا است، نمی‌شود معامله کرد.

حجت الاسلام روشندل در خصوص نقش اسطوره‌ای شهید قرنی در جلوگیری از انحلال ارتش گفت: سپهبد شهید محمدولی قرنی از کسانی بود که در اطاعت از امر حضرت امام (ره) در برابر توطئه انحلال ارتش به شدت دفاع کرد و در این زمینه نقش اساسی واسطوره‌ای ایفا کرد.

سپهبد محمدولی قرنی پس از ۴۰ روز از صدور حکم ایشان بعنوان رئیس ستاد مشترک ارتش در روز سوم اردیبهشت ۵۸ توسط گروهک ضاله فرقان ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به اولین شهید ترور ملقب شد ودر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *