وزیر اقتصاد از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد/ گپ‌وگفت صمیمی خاندوزی با مددجویان کانون

1:12 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۴۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران با تاکید بر درس های ماه مبارک رمضان خطاب به مددجویان گفت: باید بر اساس آموزه های اخلاقی، دینی و حرفه ها و آموزش هایی که در این جا فرا می گیرید در آینده تبدیل به فردی مفید برای جامعه شوید.

_ در شب شهادت امیرالمومنین(ع) و همزمان با لیالی قدر، وزیر اقتصاد، ضمن بازدید از اندرزگاه ها و بخش های مختلف کانون اصلاح و تربیت، میهمان سفره افطار آنان بود.

خاندوزی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت ها و تلاش های صورت گرفته در کانون اصلاح و تربیت گفت: نماینده ویژه ای بین زندان های استان تهران و وزارت دارایی معرفی خواهد شد تا امور مربوط به پیشبرد برنامه های اصلاحی و تربیتی را پیگیری کند و هر کمکی لازم باشد انجام خواهد شد. 

وزیر اقتصاد از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد/ گپ‌وگفت صمیمی خاندوزی با مددجویان کانون

سیداحسان خاندوزی ادامه داد: باید بر اساس آموزه های اخلاقی، دینی و حرفه ها و آموزش هایی که در این جا فرا می گیرید در آینده تبدیل به فردی مفید برای جامعه شوید.

وزیر اقتصاد از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد/ گپ‌وگفت صمیمی خاندوزی با مددجویان کانونو

وی اظهار امیدواری کرد در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به عنوان عیدی فطر، بودجه ای در اختیار کانون های اصلاح و تربیت تهران و استان های دیگر و نیز مددجویان به عنوان کمک هزینه قرار گیرد.

در این دیدار، مدیر کل زندان های استان تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی کانون اصلاح و تربیت گفت: اعتقاد ما بر این است که نوجوانان زیر ۱۸ سال باید از حمایت های قانونی، قضایی، بهداشتی و درمانی، رفاهی، آموزشی و مددکاری خاص برخوردار باشند.

سیدحشمت اله حیات الغیب خاطرنشان کرد: بنا بر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عنوان و مقررات خاص زندان نگهداری می شوند، نیاز به رفتارهای محبت آمیز و شبه خانواده از سوی کارکنان و مدیر مجموعه دارند.

وی با تأکید بر ضرورت پیشبرد مداخلات روانشناسی و خدمات مشاوره ای برای همه مددجویان زیر ۱۸ سال اظهار کرد: تمام تلاش ما بر محور اصلاح و تربیت مجدد این مددجویان است تا این قبیل نوجوانان با پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تاکید کرد: اصل محوری نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشدمدار استوار است و تلاش می‌کنیم تا این مددجویان زندگی سالم در پیش گیرند.

وی بیان کرد: مددجویان امکان تحصیل در مجتمع آموزشی داخل کانون را دارند، همچنین در کلاس های متعدد حرفه آموزی شرکت می کنند و مدارک صادره تحصیلی یا هنری و حرفه ای بدون درج نام کانون یا زندان را دریافت می کنند.

حیات الغیب با اشاره به حضور نیکوکاران در عرصه های جهادی گفت: کمیته های صلح و سازش از جمله ظرفیت های مناسبی است که خیرین در کنار مسئولان و مددکاران کانون برای جلب رضایت شکات و آزادی مددجویان تلاش می کنند.

وی در پایان خواستار پذیرش اجتماعی مددجویان بعد از آزادی شد و گفت: اگر جامعه انگ زندانی بودن را برنداشنه و مددجو را پذیرش ننماید، تلاش های ما در ایجاد یک زندگی سالم برای وی و جلوگیری از بازگشت به چرخه جرم بی نتیجه خواهد بود.

وزیر اقتصاد و دارایی بعد از نماز جماعت و افطار همراه مددجویان پای درددل های آنان نشست و مقرر شد به زودی نتایج همکاری بین وزارتخانه و کانون های اصلاح و تربیت سراسر کشور اعلام شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *