نویدکیا: پاختاکور بهترین تیم گروه ما بود/ یاد گرفتم آرزو نکنم ‌تیمی‌ ببازد و یا ‌ببرد

0:31 - 03 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۵۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: اگر منصفانه بخواهم صحبت کنم پاختاکور از نظر نوع بازی بهترین تیم گروه ما بود.

- محرم نویدکیا، سرمربی تیم سپاهان اصفهان در نشست خبری پس از دیدار برگشت با پاختاکور ازبکستان از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*اگر منصفانه بخواهم صحبت کنم پاختاکور از نظر نوع بازی بهترین تیم گروه ما بود. این تیم همیشه برخلاف بازی نتایج را از دست داد. آن ها را درک می‌کنم چون این اتفاق برای من هم افتاده است. در نیمه اول خوب بازی کردند. به مربی آن ها بابت این بازی مدرن تبریک می‌گویم.

*بازی در نیمه اول متعادل بود. چون آخرین شانس بود هر دو تیم تمام تلاششان را کردند که بازی را کنترل کنند. منصفانه؛ حریف مقداری بهتر از ما بازی کرد. در نیمه دوم ۲۰ دقیقه اول آن ها موقعیت های خوبی داشتند. ما عجولانه بازی کردیم و خیلی از فضاهای مرکز زمین را از دست دادیم. موقعیت‌های خوبی به پاختاکور دادیم، اما بعد تصمیم گرفتیم با تغییرات، ریسک های بزرگ کنیم و تا جایی که می‌شود شانسمان را امتحان کنیم.

*به خاطر این ریسک ها 4-3 موقعیت خیلی خوب به حریف دادیم، اما خیلی خوشحالم که توانستیم از شانس های متعددی که به وجود آوردیم استفاده کنیم. خوشحالم توانستیم در لحظه آخر به مسابقات برگردیم و هنوز شانس داریم. این برای بازی بعدی ما می تواند خیلی امیدوار کننده باشد.

*می‌دانستیم که دفاع‌های راست و‌ چپ آنها سعی می‌کنند در حمله شرکت کنند و برای همین ریسک بزرگی کردیم. واقعیت فوتبال این است که ممکن بود این بازی را با شکست پشت سر بگذاریم، ولی ریسک کردیم و تا آخرین لحظه امیدوار بودیم ریسک‌مان جواب بدهد که این اتفاق هم رخ داد. این طبیعت فوتبال است و وقتی تیم پیروز‌ می‌شود من بهترین مربی می‌شوم، ولی می‌خواهم ‌برای این فوتبال خوب به پاختاکور تبریک بگویم. آنها می‌توانستند برنده این بازی شوند.

*همیشه در فوتبال یاد گرفتم آرزو نکنم ‌تیمی‌ ببازد و یا ‌ببرد، من فقط می‌توانم اجازه دهم آن بازی (دیدار التعاون عربستان - الدحیل قطر) تمام شود و تیم خودم را ‌سازماندهی کنم. هر اتفاقی در آن بازی رخ بدهد بهترین اتفاق برای ماست و باید با همه وجود خودمان‌ را برای بازی آخر آماده کنیم.

شهباززاده: حساسیت اجازه نداد نیمه اول خوب کار کنیم 

سجاد شهباززاده که به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار سپاهان ایران - پاختاکور ازبکستان انتخاب شد، در نشست خبری بعد از این مسابقه اظهار داشت: با توجه به اینکه هر دو تیم فقط با پیروزی می‌توانستند در جدول گروه بمانند، بازی حساسیت بالایی داشت و شاید همین حساسیت اجازه نداد در نیمه اول عملکرد خوبی داشته باشیم. بازی در ادامه نکات مثبت زیادی داشت؛ تا آخر جنگیدیم و خیلی خوب بازی کردیم. زمانی که نتیجه یک - یک شد، اگر پاختاکور فوتبال بازی نمی‌کرد، ما هم نمی‌توانستیم موقعیت بسازیم. حریف هم برد می‌خواست و این موضوع به ما کمک کرد تا بازی در رفت و آمد باشد و صاحب موقعیت شویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *