رضوانی: برای اولین بار در تاریخ شنا ۲ رکورد المپیک را کسب کردیم/ نگاهمان به واترپلو بلندمدت است

15:08 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۴۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: استعداد‌های خوبی داریم که با برنامه‌های بلندمدت می‌توانیم این استعداد‌ها را پرورش دهیم تا در میادین مختلف ورزشی بتوانیم با تمامی قوا حاضر شویم و صاحب مدال شویم.

- محسن رضوانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به المپیکی بودن ۳ رشته شنا، شیرجه و واترپولو گفت: با وجود ۲ استعداد خوب در رشته شیرجه، نگاهمان به این رشته بلند مدت است و تلاش می‌کنیم که یکی از دو استعداد برترمان به عنوان آینده نگری به بازی‌های آسیایی راه یابد.

وی ادامه داد: شنا به رشد و بلوغ قابل توجهی رسیده است و برای اولین بار در تاریخ شنا توانستیم ۲ رکورد المپیک را کسب کنیم و امیدوارم با اعزام ۳ - ۴ نفر در این رشته به بازی‌های آسیایی، شاهد نتایجی باشیم که تا به حال در تاریخ شنا اتفاق نیفتاده است. باید تلاش کنیم که تعداد زیادی از ورزشکاران در رشته واترپلو را به اردو‌ها و و سفر‌ها اعزام کنیم، چون این رشته در صورت حمایت و اعزام به سفر‌های تدارکاتی شانس کسب بهترین نتیجه و افتخار بزرگ برای ورزش ایران را دارد..

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص فاصله گرفتن ورزشکان از فضای رقابت در ایام کرونا گفت: سرمربی رشته واترپلو حدود ۴ سال است که توانایی‌های ورزشکاران و داشته‌های واترپلوی ایران را رصد کرده است و پس از مسابقات لیگ سراسری که سال گذشته برگزار شد ۲۰ نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند و ۲ لژیونر نیز داریم که در صربستان و فرانسه بازی می‌کنند و در تلاش هستیم که حداقل ۲ اعزام به بازی‌های آسیایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ورزش‌های آبی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی بانوان است گفت: برگزاری مسابقه بین المللی داخلی با حضور کشور‌های اسلامی می‌تواند قدم بسیار بزرگی در رشته شنای بانوان باشد که نیازمند تلاش‌های ما و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان با اشاره به ورزشی بودن سیدحمید سجادی و تسلطش در حوزه ورزش گفت: از وزیر ورزش و جوانان خواهشمندم فدراسیون ما را به صورت ۳ رشته جدا از هم ببینند و مورد حمایت قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *