ایستگاه‌های محیط‌زیست در متروی تهران احداث می‌شوند

13:53 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۳۳
مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پیگیری برای ایجاد ایستگاه‌های محیط‌زیست در متروی تهران خبر داد و گفت: اگر این رویکرد وجود داشته باشد ما آمادگی داریم تا ایستگاه را با نمادها و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی محیط‌زیست احداث کنیم.

- به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، نشست مشترک شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مناسبت روز زمین پاک با حضور مهدی پیر هادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه توضیحاتی را در خصوص عملکرد شرکت بهره برداری مترو ارائه کرد و گفت: متروی تهران پاک‌ترین مجموعه حمل‌ونقل عمومی است و سعی کرده‌ایم از هرآنچه به محیط‌زیست آسیب می‌زند جلوگیری کنیم.

کامران آزادی با اشاره به اینکه مترو تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول و ۱۴۳ ایستگاه فعال روزانه با ۱۴۳ قطار ۲ هزار و ۱۵۰ حرکت مسافری دارد، افزود: به‌عنوان یک مجموعه سبز تلاشمان این است بیشترین خدمات‌رسانی را به مردم و محیط‌زیست داشته باشیم.

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: دست‌یابی به این جایگاه با تلاش و همکاری تمامی همکاران در بخش‌های عملیاتی و ستادی میسر شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به دستاورد‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه سرپرست معاونت سرمایه‌های انسانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، ضمن گرامیداشت روز زمین پاک گفت: این روز‌ها استفاده از اصطلاح خدمات سبز در تجارت و حتی سازمان‌های مختلفی استفاده می‌شود که نه‌تن‌ها خدمات سبز ارائه نمی‌دهند بلکه به محیط‌زیست نیز آسیب می‌زنند و در واقع سبز شویی می‌کنند.

محسن علیزاده طباطبایی با اشاره به اینکه خدماتی که مترو ارایه می‌دهد به اقتصاد کلان کشور کمک می‌کند افزود: مترو تهران بزرگ‌ترین شرکت خدماتی سبز است و می‌تواند بزرگ‌ترین چالش شهر تهران که بحث آلودگی هوا است را بهبود ببخشد.

در ادامه سید محمد شریف محسنی مدیر سلامت، ایمنی و محیط‌زیست نیز گزارشی در خصوص آثار اقتصادی اجتماعی و محیط‌زیستی شرکت بهره‌برداری متروی تهران ارائه کرد.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه به مناسبت روز زمین پاک گفت: برگزاری این نشست در شرکت بهره‌برداری متروی تهران نشان از اهمیت‌دادن به محیط‌زیست دارد و فرصتی برای همکاری‌های بیشتر است.

شینا انصاری با اشاره به ظرفیت‌های خوب مترو و حجم بالای مسافری که روزانه با آن تردد می‌کند افزود: می‌توانیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی و آموزشی بخصوص در حوزه محیط‌زیست استفاده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر یکی از موضوعاتی که در مترو‌های سایر کشور‌ها نیز متداول شده است برگزاری نمایشگاه‌های هنری از وسایل بازیافتی است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به شعار ۲۰۲۲ سازمان ملل برای روز زمین پاک به " سرمایه‌گذاری برای زمین " اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که می‌شود در این راستا به آن توجه کرد راه‌اندازی و توسعه خدمات و مشاغل سبز است و مترو به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خدمات رسان که همسو با محیط‌زیست است باید ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه از پیگیری برای ایجاد ایستگاه‌های محیط‌زیست خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این رویکرد وجود داشته باشد ما آمادگی داریم تا ایستگاه را با نمادها، و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی محیط‌زیست احداث کنیم.

انصاری در پایان گفت: امیدواریم در یک تعامل مثبت و سازنده با نگاه محیط‌زیستی شما و همکارانتان ارتقا محیط‌زیست را در مترو شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تشکر از حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران گفت: مترو یکی از اصلی‌ترین راه‌های برون‌رفت از مشکلات موجود بخصوص ترافیک و مشکلات محیط‌زیستی است و برای ساخت و توسعه آن بیش از ۳۱۰ میلیارد هزار تومان هزینه شد و در حال حاضر در اختیار شرکت بهره‌برداری است و این سرمایه با افتتاح ایستگاه‌های جدید افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری متروی تهران، نتیجه سال‌ها تلاش، است و زحمات و هزینه زیادی برای آن شده برای حفظ و افزایش این سرمایه باید تلاش کنیم چرا که حداقل ۷۰ سال باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در بحث بهره‌وری انرژی بخصوص برق کار‌های بزرگی می‌توان رقم زد گفت: بعضی از این کار‌ها نیاز به ارتقا بخش‌های مختلف دارد، اما در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعالیت‌هایی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه ایستگاه صادقیه باتوجه‌به تقاطعی بودن با خط ۵ و ۲ نقطه گلوگاهی محسوب می‌شود و یا ایستگاه امام خمینی نیز روزانه با حجم بالایی از مسافر روبرو است پیشنهاد داد این دو ایستگاه برای احداث ایستگاه‌های محیط‌زیست مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم برای اجرای این طرح شرایط را برسی کنیم و اگر بتوانیم مشارکت اجتماعی را با بکار گیری دانشجویان و هنرجویان ایجاد کنیم. همچنین در حوزه فرهنگ‌سازی و محیط‌زیست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین مدیریت سلامت، ایمنی و محیط‌زیست این شرکت آمادگی دارند تا همکاری لازم را داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *