قتل ۶۰۰ نفر به دست پلیس آمریکا در جریان تخلف ترافیکی طی ۵ سال/متخلفان رانندگی، ۱۰ درصد از قربانیان خشونت پلیس آمریکا

12:04 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۳۲۱
ایست و بازرسی‌های ترافیکی در آمریکا سالانه قربانیان زیادی به جا می‌گذارد که سهم رنگین پوستان از این قتل‌ها قابل تامل است.
آمار‌ها نشان می‌دهند که پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۷ تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را در ایست و بازرسی‌های ترافیکی به قتل رسانده است.
 
به گزارش «گاردین»، جدیدترین نمونه از قتل یک شهروند به دست پلیس آمریکا در جریان ایست و بازرسی ترافیکی، قتل «پاتریک لیویا» در اوایل ماه جاری میلادی است.
 
بررسی داده‌های خشونت پلیس ملی آمریکا نشان می‌دهد که پلیس از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۶۰۰ نفر را در جریان ایست و بازرسی ترافیکی به قتل رسانده است.
 
قتل شهروندان آمریکایی به دست پلیس در جریان ایست و بازرسی در سال جاری با سرعت ادامه دارد و قربانیان سیاه پوست به شکلی نامتناسب از این ماجرا آسیب می‌بینند.
 
براساس داده‌های جمع آوری شده «Mapping Police Violence»، پلیس مسلح نباید در جریان ایست و بازرسی ترافیکی به ویژه در تخلفات جزئی مداخله کند؛ چراکه این گونه حوادث به شکلی نامتناسب به افراد رنگین پوست آسیب می‌رساند.
 
این گروه دریافته است که حدود ۱۰ درصد از حدود هزار و ۱۰۰ نفری که سالانه به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند، مربوط به تخلفات رانندگی هستند.
براساس داده‌های موجود، ۹۷ مورد ایست و بازرسی مرگبار در سال ۲۰۱۷، ۱۱۴ مورد در سال ۲۰۱۸، ۱۱۷ مورد در سال ۲۰۱۹، ۱۱۹ مورد در سال ۲۰۲۰، ۱۱۷ مورد در سال ۲۰۲۱ و ۲۵ مورد تا آوریل ۲۰۲۲ ثبت شده است.
 
آمار موجود شامل بخش عمده‌ای از مرگ و میر‌های ناشی از تخلفات رانندگی نمی‌شود. ضمن این که رانندگان سیاهپوست ۲۸ درصد کشته شدگان قتل‌های ناشی از تخلفات ترافیکی را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که سیاه پوستان تنها ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.
 
بررسی‌ها نشان داده اند که رانندگان رنگین پوست بیش از رانندگان سفیدپوست مورد بازرسی ترافیکی قرار می‌گیرند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *