مصالحه ۷۰ درصدی در شعبه اتاق اصناف/ شعبانی: عملکرد شعب صلح‌ یاران استان قزوین قابل تقدیر است

9:19 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۲۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عملکرد شعب صلح‌یاران استان قزوین بسیار امیدبخش و مورد قبول و قابل تقدیر است و صلح و سازش ۷۰ درصدی در شعب صلح‌یاران اتاق اصناف نشان از اهتمام فعالان این حوزه دارد.
- علی شعبانی در همایش شعب صلح یاران استان قزوین که در سالن همایش‌های دادگستری کل برگزار شد، بیان کرد: ارزش و قداستی که فعالیت صلح یاران در حوزه صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین میان مومنان دارد، قابل بیان نیست و منزلت و جایگاه فعالیت آن‌ها صرفاً در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است.

وی افزود: در رسیدگی قضایی، قضات تلاش زیادی برای اجرای عدالت و قانون می‌کنند، تا فصل خصومت صورت گیرد، اما دستاورد فعالان حوزه صلح و سازش بدون شک بیش از کار قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: با صدور احکام قضایی فصل خصومت له یا علیه طرفین صورت می‌گیرد و شاید این شیوه مورد قبول یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهاً موجب کینه توزی شود و برکات مصالحه بدست نیاید، اما در صلح و سازش جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه آثار و برکات مصالحه در جامعه بسیار است، گفت: یقیناً با تحقق صلح و سازش و مصالحه، امنیت روانی افراد و جامعه به حال قبل بازگشته و شاهد تبعات بعدی و گاهاً حوادث و اتفاقات ناگوار نخواهیم بود.

شعبانی اظهار کرد: افزایش ورودی پرونده‌های قضایی آن هم در جامعه اسلامی ناخوشایند است؛ که در این راستا بر اساس سند تحول قضایی اقداماتی پیش بینی و در حال اقدام است و بخشی از این پرونده‌ها ناشی از نواقص و خلا‌های قانونی و بخش دیگر به دلیل حضور افراد سودجو در جامعه و کمرنگ شدن روحیه گذشت میان افراد است و باید این موضوع فرهنگ سازی شود.
وی افزود: یکی ثمرات مهم فعالیت شعب صلح یاران کمک به قضات محاکم است تا با کاهش ورودی پرونده‌ها در کمال آرامش و دقت به پرونده‌ها و موضوعات مهمه بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: بر اساس آمار‌ها عملکرد شعب صلح‌یاران استان قزوین بسیار امیدبخش و مورد قبول و قابل تقدیر است و صلح و سازش ۷۰ درصدی در شعب صلح‌یاران اتاق اصناف نشان از اهتمام فعالان این حوزه دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *