دین‌محمدی: آن‌هایی که گروه ایران را آسان می‌دانند، از فوتبال سر در نمی‌آورند/ دوست داشتم استقلال دوگانه بگیرد

0:45 - 04 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۲۶۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: هر ۳ تیم هم‌گروه‌مان در جام جهانی بازیکنان باکیفیت خوبی در ترکیب خود دارند و همین کار را برای ما سخت می‌کند.

سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پس از حذف از جام حذفی و ناکامی در صعود به فینال این رقابت‌ها، اظهار داشت: امسال بهترین زمان بود تا شاگردان مجیدی در جام حذفی عنوان قهرمانی را به دست بیاورند چرا که تنها یک تیم از لیگ برتر حضور داشت و یک تیم هم از لیگ یک و لیگ دو در نیمه‌نهایی حضور داشتند و شرایط برای قهرمانی خیلی هموار بود، اما این فرصت طلایی از دست رفت.

وی افزود: بالاخره در جام حذفی بروز برخی اتفاقات طبیعی است و این اتفاق هم در تمام لیگ‌های دنیا مرسوم است که تیم‌های مدعی در جام حذفی دست‌شان به جام نرسد. همه ما استقلالی‌ها دوست داشتیم این تیم ۲ گانه را کسب کند، اما به هر حال نشد، اما خوشحالم که استقلال هنوز شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ دارد. خوشبختانه شرایط استقلال در لیگ خوب است و پس از حذف شدن از جام حذفی باید لیگ جدی‌تر گرفته شود تا بتوانند یک جام قهرمانی را پس از سال‌ها به هواداران هدیه دهند.

*بازی سخت و پر استرسی مقابل انگلیس خواهیم داشت

پیشکسوت فوتبال ایران درباره گروه تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: به نظرم آن‌هایی که می‌گویند تیم ما در گروه خوبی قرار گرفته واقعاً از فوتبال سر در نمی‌آورند، چون در سخت‌ترین گروه هستیم. فکر می‌کنم اشخاصی که این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اند به اسم تیم‌های مختلف نگاه چندانی نکرده‌اند و از روی هوا به اظهار نظر پرداخته‌اند. هر ۳ تیم هم‌گروه‌مان بازیکنان باکیفیت خوبی در ترکیب خود دارند و همین کار را برای ما سخت می‌کند تا بازی آسانی با آن‌ها نداشته باشیم. آمریکا با تیم ۱۹۹۸ تفاوت زیادی دارد و یک رقیب سرسخت برای ما هستند.

دین محمدی درباره تیم ملی انگلیس هم گفت: تمام بازیکنان تیم فوتبال انگلیس ستاره هستند و در ۳ سال اخیر، هم در جام جهانی روسیه و همچنین یورو ۲۰۲۱ توانسته‌اند بهترین نتایج ممکن را بگیرند. در این دوره هم قطعاً می‌آیند تا بتوانند در بین تیم‌های برتر جایی داشته باشند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنم بازی سخت و پر استرسی مقابل این تیم داشته باشیم.

*در این زمان کم تا جام جهانی نباید مربی دیگری روی کار بیاید

وی با اشاره به اینکه چه عواملی باعث شد تا تیم ۹۸ بهتر از نسل‌های دیگر فوتبال ایران باشد، تصریح کرد: تنها عامل این مسئله مربوط به اینست که پیش از جام‌جهانی ۱۹۹۸، با تیم‌هایی نظیر رم، اینتر، جاماییکا، شیلی و نیجریه بازی دوستانه برگزار کردیم و اکنون هم باید یکسری بازی‌های تدارکاتی در شأن تیم ملی در نظر گرفته شود.

دین‌محمدی در خصوص اینکه آیا موافق حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی است یا خیر، خاطرنشان کرد: من خیلی دوست دارم تا اسکوچیچ همچنان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد، چون کوچکترین حق اوست تا پس از بردن تیم ملی به جام جهانی، این فرصت در اختیارش قرار داده شود تا در قطر هم کنار ملی‌پوشان باشد. در این زمان نباید مربی دیگری روی کار بیاید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *