اعدام پیرترین زندانیان محکوم به اعدام در تنسی و تگزاس آمریکا

15:05 - 01 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۲۳۳
دو نفر از پیرترین محکومان به اعدام در آمریکا، در تگزاس و تنسی با تزریق کشنده اعدام می‌شوند.
دو ایالت «تنسی» و «تگزاس» آمریکا قصد دارند حکم پیرترین محکومان به اعدام خود را اجرا کنند.
 
به گزارش «tennessean و رویترز»، در یک اتفاق نادر، ایالت‌های «تنسی» و «تگزاس» پنجشنبه شب دو زندانی ۷۲ ساله و ۷۸ ساله محکوم به اعدام خود را با تزریق کشنده اعدام می‌کنند.
 
آخرین اعدام در «تگزاس» در سپتامبر ۲۰۲۱ اجرا شد. این ایالت سالانه پنج برابر بیشتر از مجموع اعدام‌های اجرا شده در پنج ایالت دیگر حکم اعدام اجرا می‌کند.
 
آخرین اعدام در «تنسی» نیز در فوریه ۲۰۲۰ انجام شد. این ایالت اجرای حکم اعدام را پس از ۹ سال وقف در سال ۲۰۱۹ از سر گرفت.
 
در عین حال دادگاه عالی «کارولینای جنوبی»، به شکل موقت اجرای حکم اعدام یک محکوم به اعدام را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، متوقف کرد. دلیل این امر وجود چالش‌های حقوقی مداوم وی در مورد حکم و روش اجرای حکم اعدام اعلام شد.
 
روش اصلی اعدام در «کارولینای جنوبی»، از سال ۲۰۲۱، برق گرفتگی اعلام شد و جوخه تیربار نیز به عنوان گزینه مازاد معرفی شد.
 
اعدام مذکور نخستین اعدام با جوخه تیربار در بیش از یک دهه گذشته در «کارولینای جنوبی» است. این روش اعدام از سال ۱۹۵۰ تاکنون در آمریکا فقط سه بار مورد استفاده قرار گرفت.
 
در سال‌های اخیر، چند مقام اجرا کننده اعدام دولتی و ایالتی در آمریکا در پی مخالفت شرکت‌های فروشنده دارو به آن‌ها به منظور استفاده در فرآیند اعدام، برای به دست آوردن دارو‌های کشنده جهت اجرای حکم اعدام به مشکل خورده اند.
در نتیجه ناچار شدند یا دارو‌های دیگری را جایگزین کنند یا به روش‌های قدیمی‌تر اعدام مانند خفگی با گاز یا صندلی برقی روی بیاورند.
 
این امر چالش‌های حقوقی متعددی را در سراسر آمریکا ایجاد کرد که با گزارش‌هایی در مورد زجربار بودن اعدام با تزریق کشنده تقویت شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *