رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رئیس کل دادگستری استان اصفهان از مجتمع شماره دو دادسرای عمومی و انقلاب/ حجت الاسلام و المسلمین جعفری: یکی از معضلات دستگاه قضا افزایش سنواتی ورودی پرونده است

10:18 - 01 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۲۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با توجه به سیاست دستگاه قضایی مبنی بر کاهش ورودی پرونده، باید با شناسایی بستر‌های تولید جرم گام‌های مؤثرتری در پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.
خبر گزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان به صورت سرزده از مجتمع قضایی شماره دو دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان بازدید کرد.

وی در جریان بازدید‌های سرزده از مجتمع‌های قضایی شهر اصفهان با حضور در مجتمع شماره دو دادسرای عمومی و انقلاب و در مجتمع آتشگاه به صورت چهره به چهره با کارکنان و مراجعان، ملاقات و به بررسی مشکلات مربوط به این مجتمع پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در حاشیه این بازدید بیان کرد: مهمترین مشکل این مجتمع، نامناسب بودن فضای فیزیکی برای مراجعان و کارکنان است و در پی این هستیم تا پایان سال ۱۴۰۱ با افتتاح ساختمان جدید دادگستری، بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضا یکی از اصلی‌ترین مشکلات است، گفت: یکی از معضلات دستگاه قضا افزایش سنواتی ورودی پرونده است که با توجه به سیاست دستگاه قضایی، مبنی بر کاهش ورودی پرونده، باید با شناسایی زمینه‌ها و بستر‌های تولید جرم و همکاری دستگاه‌های دیگر گام‌های مؤثرتری در پیشگیری از وقوع جرم برداشته شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان درباره پیامک‌هایی که از سوی دادگستری با موضوع ثبت پرونده قضایی در یکی از شعب برای شهروندان ارسال می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از شهروندان در سنوات گذشته شکایاتی در دادسرا‌ها مطرح کردند و این پرونده‌ها جهت دریافت نتیجه به مراجع انتظامی ارجاع داده شد و همچنان در انتظار دریافت نتیجه است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *