رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه اندازی فاز اول درگاه واحد دولت هوشمند تا پایان اردییهشت

23:11 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۱۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم بتوانیم فاز اول درگاه واحد دولت هوشمند را تا انتهای اردیبهشت ماه راه اندازی کنیم.

_ رضا باقری اصل در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص دستور امروز رئیس جمهور در دومین جلسه شورای عالی اداری کشور مبنی بر تحقق دولت الکترونیک و تاثیر آن بر حوزه نظارت مردم بر دولت، گفت: موضوع دولت الکترونیک تکلیف یک دستگاه نیست بلکه اولویت کلیه دولت است و دولت سیزدهم برای بهره وری و کارآمدی نظام اداری برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهور در پی مصوبات شورای عالی اداری، شورای اجرای فناوری اطلاعات و قانون بودجه امسال قرار شد که کلیه دستگاه‌ها درگاه‌های خود را به یک درگاه واحد متصل کنند تا خدمات مردم از آن طریق در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در کنار این موضوع نیز مقرر شد سامانه‌ای که تجربه آن در قوه قضائیه هم وجود داشته و عملکرد مسئولین و ارائه دهندگان خدمات قضایی بر اساس همان سامانه مورد سنجش قرار می‌گرفت به صورت ویژه‌ای توسط وزارت ارتباطات برای عملکرد دولت هم مورد استفاده قرار گیرد.

باقری اصل تصریح کرد: البته از آنجایی که دامنه دولت بسیار گسترده‌تر است این سامانه نیازمند ارتقاء است ضمن آنکه در کنار آن نیازمند این هستیم که از تنوعی از کانال‌ها و اتصال آن‌ها به تمامی درگاه‌های دولت، بتوانیم ارزیابی عملکرد و کسب رضایت مندی مردم را داشته باشیم و در این صورت خواهیم توانست مشارکت مردم را در ارزیابی و ارتقاء نظام اداری تحقق بخشیم.

وی در درباره میزان وجود زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد این سامانه هوشمند نظارتی نیز بیان داشت: بر مبنای دستوری که رئیس جمهور سال گذشته به وزارت ارتباطات ابلاغ کردند ما درگاه واحد دولت هوشمند و بسیاری از زیر ساخت‌هایی که برای این درگاه لازم بود را آماده کردیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از کار‌هایی که با همکاری وزارت اقتصاد انجام دادیم بحث درگاه واحد صدور مجوز‌ها است؛ شبیه به همین زیر ساخت‌ها را از طریق تمامی درگاه‌های ارتباطی نظیر برنامه موبایلی، پیامک و یک سامانه ویژه با سرشماره ۴۰۴۰ برای دولت داریم و همچنین از کد‌های USSD یا موبایلی نیز استفاده نی کنیم تا مطابق کد بندی و شماره بندی که سازمان اداری، استخدامی انجام می‌دهد بتوانیم آن را به تمامی خدمات و درگاه‌های دولت متصل کنیم تا بتوانیم خیلی سریعتر نظام ارزیابی و رضایتمندی را که با مشارکت مردم پی ریزی می‌شود را در اختیار مردم قرار دهیم.

باقری اصل اظهار داشت: قرار بود اولین فاز درگاه واحد تا شهریور راه اندازی شود، ولی از آنجایی که کار با تعجیل بیشتری دنبال می‌شود امیدواریم بتوانیم تا انتهای اردیبهشت ماه درگاه واحد را راه اندازی کنیم و در پی آن برنامه‌های نظارت و ارزیابی بر خط بر عملکرد دولت را هم همزمان با درگاه واحد به اطلاع مردم برسانیم.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *