احکام اعضا و بازرسان هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

21:56 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۱۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در نشستی با حضور رئیس کل دادگستری استان احکام اعضاء و بازرسان جدید هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان به ایشان ابلاغ شد.

-  در نشستی که صبح امروز در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) پیرامون دوری از دنیا طلبی گفت: هدف ما در خدمت به مردم نباید صرفاً به دست آوردن بهره‌های دنیوی باشد چراکه در این صورت ممکن است حقیقت هیچگاه کشف نشود و چه بسا دروغ و باطل به عنوان حقیقت تجلی پیدا کند.

وی افزود: کارشناسان، وکلا و قضات سه رکن اساسی در به سرانجام رسیدن فرآیند دادرسی‌ها هستند که باید با در نظر داشتن رضایت خداوند و دوری از حبّ دنیا وظایف خود را به نحو شایسته به انجام برسانند.

بهرامی بیان کرد: خروجی کار این سه مجموعه احقاق حق مظلومان، حاکمیت قانون و اجرای دقیق عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تبریک به اعضا و بازرسان جدید هیأت مدیره مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه در استان در بیان توصیه‌هایی به ایشان اظهار کرد: کار کارشناسی و وکالت دو امر مقدسی است که قاضی را به عدالت رهنمون می‌سازد و افرادی که در این دو منصب فعالیت دارند باید تلاش کنند راه و روش روشنی را در مقابل دیدگاه قاضی قرار دهند.

بهرامی با تأکید بر اینکه کارشناسان و وکلا باید در کار خود صبر و سعه صدر داشته باشند گفت: گاهی ممکن است در جریان کار تنش‌هایی به وجود آید که بر چگونگی رسیدگی به پرونده اثر بگذارد و لذا یک وکیل و یا کارشناس باید توانایی مقابله با چنین شرایطی را داشته باشد.

وی افزود: در کار وکالت و امر کارشناسی باید شرایط افراد مستمند و نیازمند را در نظر داشته باشیم و هیچ گاه به دلیل مشکل پرداخت تعرفه از اعلام نظر خودداری نکنیم.

بهرامی یکی از موضوعات مهم در امر کارشناسی را حضور کارشناس در بخش‌ها و شهرستان‌هایی عنوان کرد که ممکن است فاصله زیادی با مرکز استان داشته باشند. وی گفت: گاهی مشاهده شده پرونده‌ای در یک شهرستان و یا بخش به دلیل خودداری کارشناس از مراجعه و اعلام نظر مدت زمان زیادی بر زمین مانده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است.

بهرامی افزود: در برخی از پرونده‌ها نیز ممکن است کارشناس صلاحیت اعلام نظر را نداشته باشد، اما وی در همان ابتدای ارجاع پرونده این موضوع را اعلام نمی‌کند و همین امر موجب طولانی شدن مدت زمان رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم هرآنچه که ما در حرفه و جایگاه شغلی خود انجام میدهیم به پای دستگاه قضایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشته می‌شود و این عملکرد مطلوب ما و همه مسئولان است که عزت و سربلندی نظام و ارکان آن را رقم می‌زند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *