برنامه‌های اعدام در آریزونا و تنسی آمریکا/روش اتاق گاز ازسرگرفته می‎شود

16:18 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۰۹۰
دو اعدام برنامه ریزی شده قرار است فردا و دیگری در تاریخ ۲۱ اردیبهشت در ایالت‌های آریزونا و تنسی انجام شود.

- ایالت آریزونا آمریکا در حال حاضر در مسیر استفاده از مجازات اعدام برای اولین بار پس از نزدیک به هشت سال است؛ قرار است به یک زندانی محکوم اجازه داده شود که گزینه انتخاب اعدام از طریق اتاق گاز را داشته باشد؛ روشی که در دهه‌های اخیر در آمریکا استفاده نشده است.

به گزارش «ایندیپندنت»، بر اساس این حکم اعدام، «کلارنس دیکسون» تا روز پنج‎شنبه برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا او با تزریق مواد سمی یا گاز هیدروژن اعدام شود، مهلت دارد.

او به دلیل اتهام قتل دانشجوی دانشگاه ایالتی آریزونا به نام «دینا بودوین» در سال ۱۹۷۷، به اعدام محکوم شده بود؛ اگر «دیکسون» انتخابی نداشته باشد، تزریق کشنده روش پیش‌ فرض خواهد بود.

آخرین اعدام با استفاده از اتاق گاز در آمریکا در سال ۱۹۹۹ در آریزونا اجرا شد.

این اعدام برای ۱۱ ماه می (۲۱ اردیبهشت) برنامه ریزی شده است؛ با این وجود دادستان‌ها گفته‎اند که اگر قاضی در جلسه دادگاه در ۳ می (۱۳ اردیبهشت) تشخیص دهد «دیکسون» از نظر ذهنی برای اعدام مناسب نیست، ممکن است اعدام او به تعویق بیفتد.

اعدام یک نفر فردا در ایالت تنسی

فرماندار تنس، اعلام کرد که در اجرای اعدام برنامه‌ریزی شده در اواخر این هفته یک زندانی که ده‌ها سال پیش به اتهام تیراندازی محکوم شده بود، مداخله نخواهد کرد.

وکلای «اسکار اسمیت ۷۲ ساله از «بیل لی»، فرماندار جمهوریخواه تقاضای عفو کرده و به مشکلاتی که با هیئت منصفه در دادگاه او در سال ۱۹۹۰ داشته، اشاره کردند.

«اسمیت»، قرار است روز پنج‎شنبه با استفاده از تزریق دارو‌های کشنده اعدام شود.

«بیل لی»، در بیانیه‎ای کوتاه اعلام کرده که از دخالت در اجرای این حکم خودداری خواهد کرد.

«اسمیت» در اکتبر ۱۹۸۹ به دلیل تیراندازی مرگبار در منطقه «نشویل» مجرم شناخته شد؛ هیئت منصفه شهر «دیویدسون» در تنسی او را در سال بعد به اعدام محکوم کرد.

«اسمیت» پس از آنکه یک نوع جدید تجزیه و تحلیل «دی ان ای»، «دی ان ای»یک فرد ناشناس را در یکی از سلاح‌های حادثه قتل نشان داد، اعلام کرد که بی گناه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *