پویش «به حرمت علی می‌بخشم» درخوزستان موجب رهایی یک محکوم به قصاص شد

18:09 - 30 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۸۹۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول با تلاش و کوشش شبانه روزی توانستند با جلب رضایت اولیای دم، موجبات رهایی یک محکوم به قصاص را فراهم کنند.
- علیرضا باوی پیرامون صلح و سازش پرونده محکوم به قصاص استان خوزستان شهرستان دزفول، اظهار کرد: یک محکوم به قصاص پس از طی مراحل قانونی،با توجه به اعلام پشیمانی از ارتکاب بزه خود و درخواست از شورای حل اختلاف برای حل و فصل موضوع، با دستور مقام قضایی پرونده جهت فراهم کردن زمینه صلح و سازش، به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان با استفاده از ستاد مردمی صبر ارجاع داده شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطر نشان کرد: اعضای شورای حل اختلاف این شعبه و ستاد صبر دزفول با تشکیل چندین جلسه با طایفه طرفین و خانواده اولیای دم در نهایت زمینه صلح و سازش این پرونده را فراهم کردند و در جلسه‌ای با حضور بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و خیرین، اولیای دم به حرمت ماه مبارک رمضان و امام علی (ع) از قصاص محکوم پرونده گذشت کردند.

باوی در ادامه از زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول که این پرونده را پس از ۲ سال بصورت مسالمت آمیز حل و فصل کردند تقدیر کرد.
 


برچسب ها: قوه قضاییه قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *